Måltråd 2022

Fiorano

Trådstartare
Nytt år och nya mål! Klart vi ska ha en måltråd för det nya året😃! Stort som smått högt som lågt.

Mina tävlingsmål är att först att kvala MsvB och sen förhoppningsvis även kvala till MsvA med Zacke. Med Dio är målet att fortsätta utvecklas, hitta lugn och kanske kanske rida MsvC.

Men ffa är min önskan att må bättre, få mer energi, inte ha press utan göra vad jag känner för och orkar med.

Vad önskar ni av 2022?
 
Jag tror jag hade samma önskan och mål för ett år sedan, att Nelly ska bli och hålla sig frisk och skadefri!

När vi får komma igång igen så är jag pepp på att återuppta träningen och att kunna tävlingsdebutera under året🤩
 
Mitt mål är jag ska finna den riktiga glädjen med ridning igen. Efter 1 1/2 år med olika hältor blev min drömhäst utdömd. Jag köpte en ponny från Irland som jag i morgon ska flytta hem från sitt karantänsstall. Det ska bli spännande att lära känna honom.Jag hoppas och önskar att jag ska hitta tillbaka till den okomplicerade glädjen,lusten att träna och busgaloppera i havet😊Så på sex å har jag gått från långbent halvblod, via underbar Iberisk häst till liten korsningsponny🥰
 
Komma igång med ridningen.

Vet inte hur jag lyckas att inte komma till skott. Efter 1,5 år utan egen häst köpte jag ett sto jag kännt nästan lika länge som jag hunnit sitta på två gånger och nu är hon halt 🙃
 
Mål för 2022 är att bli frisk själv. Sen tänker jag mig att ett mål är att vi ska tävlingsdebutera under våren och första målet på/under tävling är att nå avspänning och trygghet i situationen för att senare kunna få lite skoj resultat förhoppningsvis.
 
För tvåbent: Att sitta ner i sadeln. Det tar sin lilla tid att ställa om från en väl inarbetad lätt sits 😅

För fyrbent: Att vila mer på steget och inte ha så bråttom även om livet är skitkul :laugh:

Generellt att bli stabilare och prydligare, med och utan hinder.
 
Mitt mål för 2022 är att min gamling ska få fortsätta vara frisk och skadefri och lära mig allt han kan. 😊 Ev starta nån dressyrtävling om jag törs med honom framöver.
 
Jag har precis börjat rida en trevlig häst som jag ska ha en tid framöver. Just nu är målet att skapa en riktigt bra grund, har börjat jobba en hel del från marken där jag kombinerar equibodybalace och TRT-method vilket är väldigt roligt och givande. Tävlingsmässigt kan vi förhoppningsvis ha ridit på vettiga procent i MsvB innan året är slut. Vi har inte börjat med några byten än men hoppas på att kunna börja om ett par månader. Annars jag gissar att när jag tycker att han är ok för att starta LC kan vi lika gärna starta MsvC eftersom hans svårigheter ligger i grunderna :angel: :D

Mitt andra mål förutsätter att unghästen jag skulle ha köpt i somras är frisk så att köpet kan genomföras. Men om allt går som det ska inom det närmsta är målet att jag har skapat bra förutsättningar för honom att bli en harmonisk ridhäst, både fysiskt och psykiskt. 🐴 :love:
 
Mitt hästrelaterade mål för året är att göra två starter i onlinetävlingar. Och då inte bara starta för startandets skull, utan för att jag tycker att vi är redo för uppgiften. Vilken nivå eller gren det blir återstår att se, eftersom vi i nuläget precis ska börja skritta igång och ska se om det fungerar (fick en ful sparkskada på ena hasen tidigt i höstas).
Skulle det inte gå att genomföra uppsuttet så får vi väl hitta någon avsutten variant istället. Kan även bli så att nyblivna ettåringen får genomföra någon vid-hand-klass, måste ju påbörja hennes rosettsamling :angel:
 
Min häst fick en svår senskada i början av sommaren så större delen av förra året bestod av boxvila och rehab. Än så länge rider jag mest ut, men det verkar som att skadan har läkt ihop väl och håller för belastning så har börjat smyga in lite mer seriöst arbete på ridbanan och jag tror att både jag och hästen har saknat det. Jag vågar nog säga att han känns bättre och starkare än någonsin så jag hoppas på att känna mig redo att starta motsvarande MSVC innan året är slut, men det viktigaste är att han är pigg, glad och frisk.
 
Mitt första mål är att rida mer, att försöka hinna rida mer och även att rida mer i stället för att tömköra när jag blir lat. 😂 Jag vill även komma ut på mer roligheter med hästarna som träning och kurser, och ett första steg är att laga transporten så jag slipper låna. Ska försöka tävla lite mer nästa år också. Jag har ju jättefina hästar och det skulle vara roligt att visa upp dom lite mer!
 
Vi ska sätta enkla byten någon gång under året, det är det ridmässiga målet. Starta några LB i alla fall. Har kollat TDB och det finns lite trevliga tävlingar under våren. Min tränare och jag pratade om det för några veckor sen, att det kan bli femårsklasser tidigast i sommar. Men vi får se lite, det beror på hur han tar träningen och vad som är möjligt. Nu jobbar vi på att jag ska lära mig att hantera när han blir spänd. Det är trögt och tar lång tid att bygga vidare när den här sortens lösgjordhet inte sitter. Men OJ vad många olika verktyg och vad tydligt systemet blir, så jag kommer vara förberedd på tävlingsplats om det händer ngt.
 
Först hoppas jag att min ork och motivation kommer tillbaka!

Sedan är målet att befästa bytena ordentligt så vi kan komma ut och rida lite MSV B. Känns just nu som att jag kommer strunta i 6-årsklasserna och bara försöka ha roligt istället
 
Jag hoppas Myran håller sig frisk och fräsch såsom under 2021.
Vi ska börja med bytena nu och målet är att starta MSV B innan sommaren.
Iom att hon är 7 så behöver vi inte kvala till några msv b klasser i år utan vi kan starta de vi vill.
Målet är MSV B:5 innan årsskiftet.
Höga mål men va fan man får ju sikta högt tänker jag 😂

Men jag blir glad om vi är friska och kan träna på.
 
Jag hoppas även jag att min Myra håller sig frisk och fräsch såsom under 2021. Borde säga mina mål högt oftare så jag inte blir lika förvånad varje gång, men hoppas på Falsterbo 2022.
Tror ni den kommer klara det? :rofl:
https://www.instagram.com/p/CYMBwT0IE6D/
Nej men, vi fortsätter utvecklas i vår egna takt. Kanske blir det unghästklasser eller inte. Jag är så så tacksam över att jag fått tag på en sådan underbar häst. Fantastiskt psyke och kvalitéer. Trodde inte ens jag någonsin skulle få en storhäst och var så rädd för att sälja min ponny, och så lyckades jag få tag på en sån cool häst. Häftigt
 
Dressyrmålet får nog bli att vi ska bli stabila i LA på tävling (och för mig är det så att ligga stadigt på runt 67-68%). Kanske debutera MSV C om utvecklingen går framåt till hösten senare?

I hoppningen vill jag ut och debutera hopptävling alls. B2 och jag har aldrig tävlat hoppning förutom klubbtävlingar, men han gick 2 starter innan han kom till oss med sin förra beridare.
Så gå nolla i typ 80-90 cm och gärna debutera 100 cm och kanske t.om felfritt där!
 
Mitt mål är att komma tillbaka där vi slutade när det började krångla. Vi hann tyvärr bara göra 3 starter i La:3 förra året varav två var utöver förväntan. Nästan 65% är utöver förväntan i en helt ny klass när man är en ganska kass ryttare. Har aldrig haft så bra procent när jag ridit nya program. Hoppas kunna fortsätta där och bättra på procenten då det verkar vara ett program som passar oss bra. Tanken är även att börja kika lite på Msv C på träning. Men hon behöver främst tid att bli av med sin skit och bygga muskler igen. Rehaben känns så här långt bra men det är långt kvar känns det som. Annars är glad bara hon håller sig frisk. Vi har haft så mycket oflyt nu så det räcker
 
Jag hoppas på att komma igång med Dream igen efter alla skador, bara rehaben går bra och hon håller sig frisk så är jag väldigt glad. Skulle vara roligt att komma ut på några LC/LB också mest för att få tävlingrutin.

Ponnyn ska först och främst lära sig grunderna ordentligt, sen är det nog inte så svårt med resten. Hoppas på att starta LA i dressyr med honom och ligga stadigt där.
Förhoppningsvis kan vi även komma igång med hoppningen, beror helt på mig och det kan jag inte förutspå. Men om jag funkar till det hoppas jag på att kunna starta 90-100cm med honom, med prioritet på felfritt och stadigt hellre än snabbt. :)

Och framför allt så ska vi ha roligt, oavsett vad det är som tränas och vilken nivå! :)
 
Hakar på även om jag inte varit så aktiv på dressyrforumet på ett tag.

2021 har varit ett skitår för min tävlingshäst med skador och sjukdom, men nu börjar han äntligen komma igång igen, så vårat mål för 2022 är främst att hålla honom fräsch så vi kan träna och tävla. Nu till en början vill jag rida några LB där vi främst fokuserar på att få honom lugn och avspänd i tävlingssamanhang, sedan ska vi jobba på lite mera styrka och bärighet i kontran och slipa på bakdelsvändingar så vi kan komma ut i LA, och kanske MsvC mot slutet av året. Han ska även ut på hopptävlingar och några fälttävlan fram mot sommaren hoppast jag.

Med låne-/sällskapshästen så hann jag precis debutera MsvB nu i december, så där hoppast jag vi kan rida flera av dom och bli lite mera samkörda. Sedan vore det roligt att även testa på MsvA, när man har en läromästare som gått dessa klasserna förut. Han har en medryttare som i regel rider honom 5 dar i veckan, så är inte så ofta jag hinner träna med honom, men ska försöka få rida honom själv någorlunda regelbundet detta år.

Och så får vi inte glömma 3-åringen som ska ridas in i år, och gå treårstest (och sedan troligen säljas).
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp