Man biten av krokodil (Utbruten från Vad gör vi den CIV (104))

tornblomma

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Har ett par frågor kring detta känner jag ...

35340
 
Uppenbarligen 😅 (min rödmarkering)

Visa bifogad fil 35343

:rofl:

”En av festdeltagarna har haft armen innanför skyddsglaset och blev biten”.

Man kan ju tycka att folk borde fatta bättre än att stoppa in armen till en krokodil, men det verkar ju inte kunna förutsättas. Avskärmningen till terrariet ser ju onekligen ganska otillräcklig ut när till och med barn kan stoppa ner armarna innanför glaset för att filma:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...nkrokodil-attackerade-pojke-ville-ga-darifran
 
”En av festdeltagarna har haft armen innanför skyddsglaset och blev biten”.

Man kan ju tycka att folk borde fatta bättre än att stoppa in armen till en krokodil, men det verkar ju inte kunna förutsättas. Avskärmningen till terrariet ser ju onekligen ganska otillräcklig ut när till och med barn kan stoppa ner armarna innanför glaset för att filma:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...nkrokodil-attackerade-pojke-ville-ga-darifran
Med tanke på hur högt krokodiler kan hoppa så är det ju dumt att ha ett skyddsglas som inte hindrar besökare att sticka ut armen över glaset.
 
Tror det! Krokodiler borde veta att i Sverige följer man lagen! Det är inte ok att bita människor för då åker man dit för misshandel och då blir det inte nådigt i fängelset när man hamnar där! :D
Jag tror inte djurskyddsmyndiheterna godkänner faciliteterna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 432
Senast: Lobelia
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 293
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 967
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp