Man biten av krokodil (Utbruten från Vad gör vi den CIV (104))

Jag hoppas lite grann att det var alkoholen som fick honom att obetänksamt sticka in armen dock :cautious: annars har jag gett upp om mänskligheten :rofl:
Jag tror att han stack in armen för att få stöd när han skulle hålla tal och inte hade en aning om att krokodiler faktiskt kan hoppa ett par meter i höjd! Gubben hade ju klättrat upp så normalt sett så går det inte att sticka in någon arm till dem.
 
Jag tror att han stack in armen för att få stöd när han skulle hålla tal och inte hade en aning om att krokodiler faktiskt kan hoppa ett par meter i höjd! Gubben hade ju klättrat upp så normalt sett så går det inte att sticka in någon arm till dem.
Jag tänker mig att alkohol kan ha gett honom den där extra skjutsen i mod som gör att man gör saker man normalt skulle tänka till inför :D
 
Förlorade han armen? Jag har bara läst att han blev biten och förlorade mycket blod, att ingen del av armen lämnade kroppen.
Oj, fick de amputera den?! :o

Jag laste nagonstans att han forlorade armen, men om ni i Sverige inte sett det kanske det var nagon har pa Buke som (liksom jag) inte riktigt visste.
Det ar dock inte pointen ... jag tycker att det inte kanns ratt att raljera over nagons olycka.
 
Jag laste nagonstans att han forlorade armen, men om ni i Sverige inte sett det kanske det var nagon har pa Buke som (liksom jag) inte riktigt visste.
Det ar dock inte pointen ... jag tycker att det inte kanns ratt att raljera over nagons olycka.

Själv är jag så hemsk att jag frustskrattar högt åt folk som ramlar (givet att de inte slår halvt ihjäl sig).

Är huvudet dumt får kroppen lida.
 
Jag laste nagonstans att han forlorade armen, men om ni i Sverige inte sett det kanske det var nagon har pa Buke som (liksom jag) inte riktigt visste.
Det ar dock inte pointen ... jag tycker att det inte kanns ratt att raljera over nagons olycka.

I en DN artikel citeras en av gästerna och kontentan i citatet är typ som tur var förlorade han bara armen och inte hela livet (minns inte de exakta orden).

Jag tror inte att armen slets loss från mannen men att det blev otroligt allvarliga skador. När en krokodil hoppar upp och biter så låser de käften och sen svingar de hela sin kropp fram och tillbaka för att trycka in tänderna djupare och bredare i bytet.
 
Jag laste nagonstans att han forlorade armen, men om ni i Sverige inte sett det kanske det var nagon har pa Buke som (liksom jag) inte riktigt visste.
Det ar dock inte pointen ... jag tycker att det inte kanns ratt att raljera over nagons olycka.

Jag raljerar inte över olyckan men finner valet av plats för en fest korkat. Man blandar inte fest och alkohol ihop med djur så på så sätt är jag inte förvånad att en olycka tillslut hände. Men det är upp till arrangören att ta åt sig.
 
Framförallt korkat av Skansen att ha företagsjippon i en lokal där djur inte är 100% bakom glas/galler....
 
Något OT men Kolmården hade ju, till för några år sedan, jippon där man som grupp kunde hälsa påi varghägnet.
Jag och delar av min familj och släkt gjorde en sådan tur och vi är alla mer eller mindre uppväxta med djur (lantbruk, häst, hund, katt, jakt mm) och första kanske 40-45 minutrarna i hägnet var riktigt trevligt med keliga vargar. Men efter ett tag så ändrades stämningen och alla vi som var med kunde känna av det (common sense liksom) och vi beslöt att vi var klara och gick ut trots att våran erfarna guide undrade om det var säkert. Vi hade ju trots allt betalat för en halvtimme till....

Mindre än ett år senare så attackeras och dödas en guide i samma varghäng :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 445
Senast: Lobelia
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 356
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 980
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp