Man dödad i hundattack

visst måste det vara extremt ovanligt? Alltså skador från hundar är förstås vanliga, men att en (mer eller mindre) vuxen person dör pga en hundattack, det tror jag att jag aldrig ens hört talas om. Inte mindre tragiskt för det förstås. Men jag undrar verkligen vad som hände...
 
Fy fan vilket sätt att dö :( Självfallet tragiskt och hemskt för de anhöriga.

Undrar om vi får en ny förbuds-debatt nu?
visst måste det vara extremt ovanligt? Alltså skador från hundar är förstås vanliga, men att en (mer eller mindre) vuxen person dör pga en hundattack, det tror jag att jag aldrig ens hört talas om. Inte mindre tragiskt för det förstås. Men jag undrar verkligen vad som hände...
Var det inte två vuxna som dödades av familjens hund i Tyskland i våras också? Men ja, ovanligt lär det ju vara.
 
Det vanligaste är väl att det är fler hundar inblandade när en människa dödas, typ flockbeteende där hundarna triggar varandra?
 
Så fruktansvärt och vidrigt sätt att dö på :( Jag blir helt illamående av att tänka på det.

Läste att den döda är en kille i tonåren, inte ägare till hunden. Hemskt :(
 
Men herregud! Dog han?:eek::cry:
Läste tidigare idag att "en 20-årig man blivit svårt biten i hals och huvud".

Arma människa. Undra vad som ligger bakom detta?
Någonstans har nått gått väldigt fel. Sjukdom hos hunden, avel, handhavandefel, provokation?
 
På SVT Örebros sida står det i alla fall att det handlar om en olyckshändelse. Hunden användes inte som vapen. Men händelsen är i alla fall rubriicerad som vållande till annans död. Så vi får hoppas att det inte blir allt för mycket väsen. Även om jag är rädd, för att det är för mycket att hoppas på. Folk i allmänhet älskar att få vatten på sin kvarn och bara se vad de vill se... i många fall och speciellt i såna här fall.

Hur som helst går mina tankar till offrets anhöriga och vänner, vilket inte många kommer rikta in sina tankar på utan rikta in sig på "den farliga hunden"... :(
 
Läst ganska mycket på ett annat forum, och ska man tro uppgifterna där är det en ung kille som dog, och hunden ägs av en vuxen i hans närhet. Oerhört sorgligt och så obegripligt tragiskt :(

Funderar på om sånt här går att förebygga... ÄR "såna" hundar mer reaktiva än andra? Att de är grymt starka råder ju inga tvivel om iallafall. Är rasförbud a la Danmark rätt väg att gå? Hundkörkort?
Det verkar ju tyvärr vara en viss typ av hundar som är överrepresenterade i fall med dödlig utgång, eller allvarliga skador. Nu vet jag ju inget om just den här hunden och dens människor, men känns som de ofta hamnar hos "fel personer" också :(
 
Fy fan vilket sätt att dö :( Självfallet tragiskt och hemskt för de anhöriga.

Undrar om vi får en ny förbuds-debatt nu?

Var det inte två vuxna som dödades av familjens hund i Tyskland i våras också? Men ja, ovanligt lär det ju vara.

Ja en kvinna och hennes vuxna son hittades döda i sin lägenhet i Tyskland. Allt tydde på att det var deras hund som bitit ihjäl dom. Någon typ av amstaff.

Så himla tragiskt alltihopa men den unga killen. Lite olika bud om hunden fortfarande är i liv. På DN står det att hunden är inspärrad och på Aftonbladet att den avlivades på plats av polispatrull.
 
En femtonåring som var fosterhemsplacerad, hunden tillhörde fostermamman. Han dödades i sitt hem.

Så jävla tragiskt :cry:
 
En femtonåring som var fosterhemsplacerad, hunden tillhörde fostermamman. Han dödades i sitt hem.

Så jävla tragiskt :cry:
Har också sett det där på flashback. Där sägs det också, källvarning utfärdad, att familjehemsmamman hade två andra hundar registrerade på sig. En CC och en rottis. Och om hon har registrerade hundar borde hon väl inte vara helt tappad som hundägare, tänker jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund https://www.dn.se/sverige/en-person-dod-efter-hundattack-i-robertsfors/ Usch så obehagligt! Någon som vet mer?
6 7 8
Svar
146
· Visningar
20 233
Senast: Norina
·
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: ildiko
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 460
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp