Man ihjälsparkad på travbanan

(DalaDemokraten)
En man i 70-årsåldern, som körde en unghäst på travbanan i Rättvik, blev ihjälsparkad vid lunchtid på lördagen. Olyckan inträffade när mannen satt i sulkyn bakom sin häst på travbanan. Av någon anledning sparkade hästen bakut. Redan första sparken träffade illa och slog,...

Läs mer...
 
Sv: Man ihjälsparkad på travbanan

Inte bra... tragiskt... Ännu en dödsolycka på kort tid :( Men varför inte använda slagrem?
 
Sv: Man ihjälsparkad på travbanan

Fy så otäckt och tragiskt! Tankar till anhöriga!!



Chex: En häst som vill sparka bakut gör det även med slagrem. Den finns där för att i bästa fall få hästen på andra tankar... men som sagt, ibland spelar det ingen roll.
(obs, jag vet ej om det användes eller inte i detta fall, ville bara påpeka lite)
 
Sv: Man ihjälsparkad på travbanan

Usch vad tråkigt!
Det är lätt att man glömmer att våra underbara hästar är levande individer, och att de faktiskt lätt kan skada oss allvarligt..
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Västerbottens-Kuriren) Olyckan vid Umåkers travbana inträffade när en tränare var ute och körde och blev sparkad av hästen. Enligt...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Hästen löpte amok - och mannen sparkades ihjäl. Den tragiska olyckan inträffade på Siljanstravet i...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp