Man kan bli förtvivlad för mindre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ofta fått höra att det inte är en rättighet, att ha häst. När jag inte alltid har klarat vissa uppgifter i stallet pga min ryggmärgsskada, utan då förtydligat det från början och även varit villig att betala extra flr det eller gjorde extrapass med sådant jag klarade av i stället.

Men sånt här... gör mig förtvivlad. Det är banne mig ingen rättighet att ha djur över huvud taget om man inte bryr sig mer om dem än så här.

Tur att det finns veterinärer, som är djurvänner och tar över djurägandet för friska, unga djur som lämnas in för avlivning. När inte djurägare är djurvänner och skaffar sig djur för hela livet. Jag vet inte hur många veterinärer jag hört talas om och läst om, som fått in hundar senaste året, som är 1-2 år - alltså CORONAPANDEMIhundar och de lämnats in för avlivning. Jag träffade en charmknutte idag på #BraZoo, när jag var där med Minnie, för klovård. Detta gäller självklart alla djur som köpts under coronapandemin... Men det är oftast hundar man ser och hör om.

Att folk inte skäms! Djur är inte slit- och slängsaker som spontanköps, utan ska vara genomtänkt och inte rakt upp och ner lämnas in för avlivning när man inte har tid för dem längre. Man ska ha en långsiktig plan. Då många djur blir gamla.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp