Bukefalos 28 år!

Man kom visst inte undan

Aningsfull

Trådstartare
Varit på utställning idag och ställt lilla Julie.

Kritiken

Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt
Storlek: 28 cm

Välformat feminint huvud. Härligt nosparti. Mörka vackra ögon. Välplacerade öron. Bra hals men lite brant *går ej att läsa*. Lite raka vinklar fram. Stram rygg i stående. Välformad bröstkorg. Normala vinklar bak med härlig lårbredd och låga fina hasor. Kunde ha lite mer förbröst. Utmärkts päls, färg och svans. Rör sig bra med påskjut, lite kort i steget fram. Utmärkt temperament. Mycket välvisad.

Men så.. En 2:a! Första gången vi åker på en sådan. Fast jag anade oråd då endast en av de 10 hundarna i mitt sällskap fick en 1:a, resten åkte ut på 2:or så vi hakade på den trenden. :D

Hur som helst är jag mycket nöjd med damen. Bilder kommer!
 
Sv: Man kom visst inte undan

Med den bedömningen borde du gått vidare tycker jag, menmen... det är domaren som dömer ;)
Var en kines som enligt många fick CK bedömning men tror du han fick CK? näää, lita snålt tycker jag :angel:

Klarade ni er undan regnet föressten?
 
Sv: Man kom visst inte undan

Jag tyckte också att det kändes konstigt att få en 2:a med den bedömningen. Men det är domaren som dömer och nån gång ska ju vara den första. Tyvärr. ;) Vi klarade oss bra från regnet men ganska precis när vi var klara så öppnade sig himlen och så vräkte det ner.

Här kommer lite bilder från dagen.

10269755.jpg

10269756.jpg

10269758.jpg

10269787.jpg


Från uppfödargruppen. Julie längst bort
10269790.jpg
 
Sv: Man kom visst inte undan

Hi hi. Jag såg dig. Satt som ringsekreterare i ringen brevid och kikade dit just då du var inne och tänkte "undrar om det där är Aningsfull" :D
 
Sv: Man kom visst inte undan

Nej men, då har ju du sett min lilla stjärna live. :D
Visst är hon söt! :love:
 
Sv: Man kom visst inte undan

Bra hals men lite brant *går ej att läsa*.

Skuldra kanske??

Låga fina hasor? Vem var domaren?
 
Sv: Man kom visst inte undan

Vi klarade oss bra från regnet men ganska precis när vi var klara så öppnade sig himlen och så vräkte det ner.

Sicken tur, domaren som dömde i kinesringen var vänlig nog att ta paus när regnskurarna kom :bow: Ingen höjdare att ställa nakenkines i spöregn :angel: och vi klämde in oss 7 pers med hundar i ett uställningstält för att undkomma regnet...

Fina bilder föressten :)
 
Sv: Man kom visst inte undan

*ha ha* Om domaren stämmer som det står i programmet så förstår jag varför jag kände igen det där med de låga fina hasorna ;) Det är sista domaren jag suttit och skrivit för ;D
 
Sv: Man kom visst inte undan

Jo ibland blir man fundersam med bedömningen, men det beror väl på domarens sätt att skriva...

Vi fick en gång kritik där varje mening började med "jätte bra..", vi blev sist i klassen...:crazy: :p Kollade senare upp på nätet vad den som vann klassen fått och hennes kritik bestod av utmärkt, utmärkt, utmärkt...:)

En anna gån lät kritiken jätte dåligt, men då klarade vi oss bra!!:D
 
Sv: Man kom visst inte undan

Hon är
e. NORDUV-02 NUCH SUCH Theneican's Denzo
u. SUCH Ängvaktarns Infra

:)
 
Sv: Man kom visst inte undan

Ja, visst är det kul. Om domaren ändå kunde skriva nåt negativt som kunde förklara 2:an. Råkade ut för liknande på Stora Sthlm. Men den domaren dömde visst ut det mesta. Tiken jag ställde fick idel rosor i kritiken och hon är dessutom ungersk juniorchampion.( Hon är dock svenskfödd, Geordani´s ). Men som sagt ut på en 2:a.:D
 
Sv: Man kom visst inte undan

Fast en 2:a är ju ett "mycket gott avelsresultat." Fast det är ju roligare att gå vidare förstås :D
Det är lustigt hur otroligt olika domarna dömmer.
 
Sv: Man kom visst inte undan

De är alltid snåla i Piteå, och kommer alltid vara det!
De från söder vill inte stå och frysa utan försöker minska jobbet så mkt det går.. :mad: :D :angel:

Har aldrig lyckats vidare bra där... :(
 
Sv: Man kom visst inte undan

Några hundar från kenneln som jag sitter på just nu var där :)
En av hundarna blev BIR-valp, och så blev de bästa uppfödargrupp. (saluki då)
Vi hade ju kunnat anordna buketräff där!
 
Sv: Man kom visst inte undan

Det borde vi har gjort. :)
Fast jag vete katten om ni hade velat träffa min morrhoppa. :D

Kom på att jag inte lagt in färgbilden på henne. Hon har verkligen otroligt bra päls och färg. :bow:

10269754.jpg
 
Sv: Man kom visst inte undan

Jag träffade din uppfödare på Svensk Vinnare i Österbybruk (vi ställde hund i samma klass, han i hundra;) Jag i en)
Super trevlig och vilka hundar han och hans ägare har!
Vi hann också komma fram till att han hade haft min hunds mamma hemma hos sig på en parning och pappan hade han delägt och också haft hemma hos sig!
Skulle inte min kille kunna gå i avel utav någon anledning så (så att jag kan ta hans avkomma) så är jag sugen på att ta nästa lilla pinne råtta ifrån honom:)
 
Sv: Man kom visst inte undan

Ja han har verkligen otroligt fina hundar. :) Verkligen en uppfödare jag kan rekomendera. Alltid lika trevligt att träffa honom på utställningar också. Han är väldigt intresserad av hur det går för hans uppfödningar. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Japp, Idag va Pombah på sin första utställning! Inoff men ändå Gick kanonbra, han skötte sig exemplariskt :) av 3 Rottisvalpar så...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: Minerva
·
Övr. Hund Jaha, nu har vi varit iväg! Och lite bilder blev det iaf :) Jag ska dra kritiken först då: Tik av bra storlek men saknar ännu ganska...
Svar
18
· Visningar
1 431
Senast: MrsScabtree
·
Övr. Hund Blev både nöjd och väldigt missnöjd. Greyhounden imponerade stort både på mig och publiken idag i BIS-finalen för veteraner där han...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Hej! Nu har jag och Tjorven haft våran debut. Utställningen var i Köping och min fegis uppförde sej mot förväntan otroligt bra. Visst...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Miiip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp