Man ska ha husvagn...

MikaTela

Trådstartare
Snart är säsongen här igen! :banana:

Vilka här har husvagn?
Kör ni runt eller har ni säsong?

Vi har säsong på en privatcamping utanför Rockneby ut i sundet! Balsam för själen!
 
Snart är säsongen här igen! :banana:

Vilka här har husvagn?
Kör ni runt eller har ni säsong?

Vi har säsong på en privatcamping utanför Rockneby ut i sundet! Balsam för själen!
Vi har :love: Älskar camping och är uppväxt med husvagn. Vi ska ställa upp på säsong för andra året i rad, står på en camping utanför Tibro. Helt ny vagn för i år också, så det blir lite extra roligt att köra iväg, 1/4 åker vi:bump:
 
Vi har också husvagn och längtar tills vi får åka iväg! Har skrivit en lista med olika campingar som familjen vill besöka i sommar. :angel:
Ska dock bli extra spännande i år och se hur det går att hålla sams, två föräldrar, två småbarn och numera två hundar. Och det är inga små hundar vi har :rofl: Men det ska nog gå!
Valpen blir det premiär för men den äldre hanen var med förra sommaren som var vår första sommar med husvagn.

Vi började med en mindre (480) men köpte en större i slutet av sommaren (560) och det kändes lyxigt! Nu har vi våningssängar, dubbelsäng och sittgrupp i mitten av vagnen.
 
Vi har :love: Älskar camping och är uppväxt med husvagn. Vi ska ställa upp på säsong för andra året i rad, står på en camping utanför Tibro. Helt ny vagn för i år också, så det blir lite extra roligt att köra iväg, 1/4 åker vi:bump:

Vi har också bytt vagn så är som sagt extra kul i år med ny vagn, nytt förtält. :love:

Förra året car vårt förhållande så nytt så kändes som jag hakade på honom i hans vagn på hans plats.
I år gör vi det tillsammans!
 
Vi har, är så glad över att den överlevde takraset i sin vinteruppställning. (hälften av de andra husvagnsägarna hade inte lika tur) Dock så fick den några blessyrer och hoppas verkligen att de kan lagas innan sommaren (ett fönster måste åtgärdas samt att draget kontrolleras).
Vi använder husvagnen till en lägre semestertripp per år, sedan kanske några mindre svängar när vi besöker släkten som har pälsdjur, då maken och ena sonen är allergiker.

Vår vagn är 20-år gammal, vilket känns som en rimlig kostnad för de kanske 14-20 nätter som vi spenderar i den per år. Fast det är klart skulle medlen vara obegränsade så skulle det vara kul med en ny vagn, men då skulle jag behöva vara i den ekonomiska status att jag inte brydde mig om de första skadorna :) Nu drar vi vagnen på många grusvägar med spränggrus när vi ska till släkten, och vete katten om jag velat dra något dyrare där :)
 
Vi har, är så glad över att den överlevde takraset i sin vinteruppställning. (hälften av de andra husvagnsägarna hade inte lika tur) Dock så fick den några blessyrer och hoppas verkligen att de kan lagas innan sommaren (ett fönster måste åtgärdas samt att draget kontrolleras).
Vi använder husvagnen till en lägre semestertripp per år, sedan kanske några mindre svängar när vi besöker släkten som har pälsdjur, då maken och ena sonen är allergiker.

Vår vagn är 20-år gammal, vilket känns som en rimlig kostnad för de kanske 14-20 nätter som vi spenderar i den per år. Fast det är klart skulle medlen vara obegränsade så skulle det vara kul med en ny vagn, men då skulle jag behöva vara i den ekonomiska status att jag inte brydde mig om de första skadorna :) Nu drar vi vagnen på många grusvägar med spränggrus när vi ska till släkten, och vete katten om jag velat dra något dyrare där :)
Känner detsamma! Vi köpte en ”nyare” vagn innan hösten. Innan hade vi en från 1990 och nu har vi en från 2002. Skulle såklart också vilja ha en ännu nyare men när man har hundar och småbarn blir det mycket slitage och skador. Vi resonerade som så att vi köpte en husvagn med skavanker så slipper barn och hundar göra de första skadorna. :rofl:
 
Vi har också husvagn och längtar tills vi får åka iväg! Har skrivit en lista med olika campingar som familjen vill besöka i sommar. :angel:
Ska dock bli extra spännande i år och se hur det går att hålla sams, två föräldrar, två småbarn och numera två hundar. Och det är inga små hundar vi har :rofl: Men det ska nog gå!
Valpen blir det premiär för men den äldre hanen var med förra sommaren som var vår första sommar med husvagn.

Vi började med en mindre (480) men köpte en större i slutet av sommaren (560) och det kändes lyxigt! Nu har vi våningssängar, dubbelsäng och sittgrupp i mitten av vagnen.
Vi är också två vuxna två barn och två hundar (labbe och breton) så det är rätt stora hundar. Vi hade 560 vagn först men bytte till 650 för två år sedan och vi vill inte ha mindre.. Nya vagnen är också 650 med barnkammare. Min man är definitivt inte nån ”campingmänniska” utan tycker det är roligare på bild så vagnen behöver ha plats för att han inte ska få panik :D
 
Känner detsamma! Vi köpte en ”nyare” vagn innan hösten. Innan hade vi en från 1990 och nu har vi en från 2002. Skulle såklart också vilja ha en ännu nyare men när man har hundar och småbarn blir det mycket slitage och skador. Vi resonerade som så att vi köpte en husvagn med skavanker så slipper barn och hundar göra de första skadorna. :rofl:
Nu väljer jag att blunda för din text.. Vi har fabriksny vagn och förtält.. Men jag misstänker att det är min ”yvige” make som gör första skadan. Men då får det va så, det kommer ju nån gång.. Har dock köpt löjliga mängde spel och leksaker till barnen för att undvika hela havet stormar i vagnen:o
 
Vi har, är så glad över att den överlevde takraset i sin vinteruppställning. (hälften av de andra husvagnsägarna hade inte lika tur) Dock så fick den några blessyrer och hoppas verkligen att de kan lagas innan sommaren (ett fönster måste åtgärdas samt att draget kontrolleras).
Vi använder husvagnen till en lägre semestertripp per år, sedan kanske några mindre svängar när vi besöker släkten som har pälsdjur, då maken och ena sonen är allergiker.

Vår vagn är 20-år gammal, vilket känns som en rimlig kostnad för de kanske 14-20 nätter som vi spenderar i den per år. Fast det är klart skulle medlen vara obegränsade så skulle det vara kul med en ny vagn, men då skulle jag behöva vara i den ekonomiska status att jag inte brydde mig om de första skadorna :) Nu drar vi vagnen på många grusvägar med spränggrus när vi ska till släkten, och vete katten om jag velat dra något dyrare där :)
Vilken röta att den inte blev mos. Har sett i olika campinggrupper på fb att en del haft en jäkla otur med tak/snöras.. Fan så trist att få vagnen förstörd av nåt sånt.
 
Vi är också två vuxna två barn och två hundar (labbe och breton) så det är rätt stora hundar. Vi hade 560 vagn först men bytte till 650 för två år sedan och vi vill inte ha mindre.. Nya vagnen är också 650 med barnkammare. Min man är definitivt inte nån ”campingmänniska” utan tycker det är roligare på bild så vagnen behöver ha plats för att han inte ska få panik :D
Vi har två mastiffer, en valp och en vuxen. Hanen väger 55 kg och är 75 cm hög, valpen kommer bli ungefär lika stor. :angel: I vår förra vagn var hanen tvungen att resa sig för att byta sovställning på golvet så han är van med trånga utrymmen.

Jag ville ha en större än 560 men mannen vägrade, han avskyr att köra med släp! :rofl: Vi bytte ju från 480 - men blir det byte i framtiden så blir det en storlek större.
 
Vi är också två vuxna två barn och två hundar (labbe och breton) så det är rätt stora hundar. Vi hade 560 vagn först men bytte till 650 för två år sedan och vi vill inte ha mindre.. Nya vagnen är också 650 med barnkammare. Min man är definitivt inte nån ”campingmänniska” utan tycker det är roligare på bild så vagnen behöver ha plats för att han inte ska få panik :D
Nu hann @Sofie.S före men jag tänkte precis påpeka att hennes hundar är STORA :angel: :rofl:
 
Vi har två mastiffer, en valp och en vuxen. Hanen väger 55 kg och är 75 cm hög, valpen kommer bli ungefär lika stor. :angel: I vår förra vagn var hanen tvungen att resa sig för att byta sovställning på golvet så han är van med trånga utrymmen.

Jag ville ha en större än 560 men mannen vägrade, han avskyr att köra med släp! :rofl: Vi bytte ju från 480 - men blir det byte i framtiden så blir det en storlek större.
Min man trodde att det skulle räcka med en 560 men efter 1vecka ihop med två småbarn och hundar så hade han fullständig klåda:rofl:
Vi köpte ny/begagnad 650 vagn veckan efter, tyvärr inte rätt planlösning och den hade lite skavanker vi inte trivdes med så nu blev det en med barnkammaren längst bak.
Vi delar alltid på körningen och ingen av oss har ont av att dra släp, storleken märks ju inte så stor skillnad när det handlar om längden på vagnen det som märks mest skillnad är om vagnen är fullbredd eller inte.
 
För många år sedan hade vi en kompis som hade med sig ett gäng ST. Bernards i husvagnen. Det var trångt och man gick inte in i strumlästen. När vi satt utanför och fikade fick man en stor handduk i knät för slippa dräggel på kläderna.

Min halvsyster har haft Grand danios och nu Pyrenéerhundar. Och en husvagn som de åkte/åker runt med till hundutställningar i. Det var inte heller enstaka exemplar av hundarna.
:nailbiting:
Jag ryser lite av tanken.. Allt hår, grus och dreggel i hela vagnen. Ser hur det står ett slemmigt ”11” under hakan på hundarna bara väntar på att bli avskakat:nailbiting::wtf:
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
942
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
922
Senast: MiniLi
·
Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
934
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp