Man uppäten av sina hundar, Ovtjarka

Min jäkla granne har en ovtjarka. Han meddelade vilka klockslag han går på promenad så att vi inte träffas. Fast den är så snäll så men för säkerhets skull.

Jag vänder om jag ser honom. Synd, eftersom den vägen är den bästa promenadsträckan.

Två meter viltstängsel runt hela tomten känns jävligt bra kan jag säga. För jag vill inte ha den hunden här om den kommer lös. Den står ofta på gubbens terrass och skäller...
 
jag har träffat 2 st på samma tomt , och när de började skälla och komma fram till grinden avbröt jag mitt försök att lämna ett paket när ägarna inte kom ut när jag tutade. Vad jag förstod så var det klokt av mig. SEn fick jag veta vad det var för ras :nailbiting:.Jag har aldrig hört sånt mörkt grovt skall som de hundarna . Respektingivande.
 
Har träffat en man med en KO i flexikoppel på en strand en höstdag, en av de finaste hundarna jag någonsin sett, jävligt stabil. Hälsade inte på den men iom att vi inte var på hans domäner gav han blanka fan i oss även om vi passerade nära. De mötte även andra hundar utan att han brydde sig. Hade vi kommit på deras uppfart däremot hade det varit en helt annan attityd på hunden.
 
Min jäkla granne har en ovtjarka. Han meddelade vilka klockslag han går på promenad så att vi inte träffas. Fast den är så snäll så men för säkerhets skull.

Jag vänder om jag ser honom. Synd, eftersom den vägen är den bästa promenadsträckan.

Två meter viltstängsel runt hela tomten känns jävligt bra kan jag säga. För jag vill inte ha den hunden här om den kommer lös. Den står ofta på gubbens terrass och skäller...

Jag har samma erfarenhet. Dock en Maremma, men numer ser det ut som den familjen bor på Kumla mer än annat, det är stängsel, fållor och inhägnader så långt ögat kan nå. Jag går aldrig förbi längre och har förlorat min bästa promenadslinga.
 
Fanns en på hundklubben när jag var med där. Väldigt obehaglig hund. Han gick verkligen och tittade ut en. Man såg att han liksom bara väntade. Han var mildare från början och blev bara värre och värre. Ägaren var en man som fått en stroke och var väldigt svag och vinglig. Hans första hund som han blivit pålurad. Det skulle vara en snäll nallebjörn :banghead: hunden blev inte mer än ett år gammal. Ingen kunde hantera han och husse fick åka ambulans ett par gånger på grund av sviktande hälsa. Väldigt käckt med en hund då som äter upp ambulanspersonalen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 274
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 836
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp