M

Moej

Jag har en tinker med väldigt långt man. Om jag hade tävlat dressyr med henne, hade jag varit tvungen att knoppa den då? Det hade sett ganska roligt ut :D

H

Headstrong

Sv: Manen..

Jag vet en tjej med en tinker och när hon tävlar dressyr kör hon på en inbakad fläta längs hela manen :D

C

Cronis

Nej du behöver inte knoppa!
Men det kan ju vara snyggt med en sk. ardenner fläta eller någon annan "flät-formation"
Annars kan du ju låta manen vara utsläppt, (beroende på tävlingens nivå)

Bra länk om flätning!

Senast ändrad av en moderator:
N

Nora

På den där länken stod det ju om ardennerflätan..men jag har ett tips för att få den att hålla längre! Dela manen som en mittbena längsmed halsen och fläta sen med toffsar parallellt så du får flätan uppe på halsen och inte på sidan! Gjorde en sån igår på shettisen och jättemånga kom fram och tyckte den var fin och undrade hur man gjorde :) Sen höll den ett helt pass också :D Och använd INTE pälsglans i manen för då kommer det aldrig fungera...

M

Moej

Tack så mycket! Har länge letat beskriving på hur man gör en ardennerfläta :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en tinker som kan vara extremt fjantig och busig. Just nu har jag ett rakt gummibett och de funkar han väll sådär på, rider man...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Gimlan
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
916
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
538
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har en 18årig travare valack och ett 1 årig halvblod. Men jag har enbart intresse av att rida I skogen. Nu går jag i funderingarna...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 530
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Aggresiv häst