Bukefalos 25 år!

Många frågor om Seven Games

Cattis_E

Trådstartare
1. Vet ni någonstans där jag kan läsa om seven games på nätet? Eller vill ni förklara kärnan i dessa "lekar" för mig?
2. Vad tycker ni om seven games?
3. Ni som gillar eller ogillar det varför gör ni det?
4. Ni som gillar/ogillar dem ser ni något negativt/positivt med att använda dem i olika situationer? Eller är ni helt övertygade om att det är bra/dåligt oavsett häst och situation?

L

Lindi

1. vet ej adressen, vet att de finns. skulle ändå vlija rekommendera en tränare att visa och förklara, då det är mycket lättare när man kan visa...
2.jag tycker de är bra och använder mig bla av dom.
3. Det jag gillar är att det "tvingar en" :o att ha tålamod i önskningarna, öka trycket långsamt. det är också väldigt tydliga och "lätta" :angel: övningar...
det jag inte gillar är att det gör att många går ut och "tränar" NH och sedan när de kört lekarna så hanterar de sin häst som vanligt igen... :confused:
4. är inte tillräckligt erfaren för att svara på den frågan känner jag...

Liknande trådar

Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 365
Kropp&Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
500
Övr.Barn Barnen (6 & 10) kom hem från pappan igår. Han har blivit så där arg på dem igen. Så där arg så att de blir rädda för honom. Som förälder...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 389
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXLI
  • Vinterföräldrar 21/22
  • Bonde Söker Fru 2021

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021 - del 2

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Bara halt på böjt spår och mjukt underlag?!

Omröstningar