Manknoppsnörderitråden [Utbruten]

Jäklar vad de håller bra! :D Testade för andra gången igår, nu gjorde jag inte en enda knut utan surrade några varv efter att jag sytt en gång genom flätänden och sydde sedan igenom en gång till.

Hade inte tid att ta ut dem efter hoppningen, men fick för mig att jag skulle ta ut dem innan terrängen och klippte upp trådarna på en av dem innan jag ångrade mig. Den var intakt även efter terrängmomentet. :cool: :banana:
 
Jäklar vad de håller bra! :D Testade för andra gången igår, nu gjorde jag inte en enda knut utan surrade några varv efter att jag sytt en gång genom flätänden och sydde sedan igenom en gång till.

Hade inte tid att ta ut dem efter hoppningen, men fick för mig att jag skulle ta ut dem innan terrängen och klippte upp trådarna på en av dem innan jag ångrade mig. Den var intakt även efter terrängmomentet. :cool::banana:
Tar det ungefär lika lång tid som att använda gummiband? :)
 
Tar det ungefär lika lång tid som att använda gummiband? :)

Det tar lite längre tid för mig, men gick snabbare den här gången. Underlättade med en stoppnål med stort öga så att jag slapp lägga tid på att trä nålskrället hela tiden. :angel:

Sen är det väldigt mycket mindre ångest när man slipper gummiband som spricker och knoppen exploderar. :p Mer förutsägbart att sy dem, när det är klart är det klart!
 
Så glad över den här tråden!! Var och tävlade dressyr igår för första gången på 4 år och flätade kvällen innan, fäste med gummiband i änden. Igår morse hade jag förberett nålar (hade köpt ett helt etui med 5 tjocka stoppnålar med stort öga) och bara sydde upp flätorna, sydde igenom några gånger tills det kändes som de satt. Blev så bra, även om flätorna hade sett snyggare ut om jag gjort dem på morgonen såklart men ville inte stöka med hästen mer än nödvändigt så tidigt. Kom hem sen eftermiddag och fick knappt ur dem för de satt så bra!! Till nästa gång ska jag sy färre gånger igenom och lita på dem mer!
 
28174

Min tränare hjälpte mig att sy idag. Tyvärr var inte energin på samma nivå som knopparna...
 
är det väldigt stort nono att ha lång man på fjording enligt er? Jag vet ju att fjordfolk tycker det men vad tycker ni andra? Jag har sådana problem med mina händer och att klippa "stort" över hals just nu så det blir fasen inte snyggt...
 
är det väldigt stort nono att ha lång man på fjording enligt er? Jag vet ju att fjordfolk tycker det men vad tycker ni andra? Jag har sådana problem med mina händer och att klippa "stort" över hals just nu så det blir fasen inte snyggt...
Har du provat klippa med klippmaskin? Klarar dina händer det?
 
är det väldigt stort nono att ha lång man på fjording enligt er? Jag vet ju att fjordfolk tycker det men vad tycker ni andra? Jag har sådana problem med mina händer och att klippa "stort" över hals just nu så det blir fasen inte snyggt...
Det är helt förbjudet! Sorry, men där går gränsen. Vet att vissa har helt fruktansvärt bred mankam men du Får hyra in någon som du kan instruera hur den ska klippa... har jobbat på fjordstuteri så jag är lite extra hård, men mitt hjärta gråter av fjordingar med lång man.
 
Det är helt förbjudet! Sorry, men där går gränsen. Vet att vissa har helt fruktansvärt bred mankam men du Får hyra in någon som du kan instruera hur den ska klippa... har jobbat på fjordstuteri så jag är lite extra hård, men mitt hjärta gråter av fjordingar med lång man.
Den ena har varit utlånad så hennes måste nog tyvärr rakas ner ända ner för att få att resa sig igen
 

Liknande trådar

Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
22 679
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hej alla bukesar. Behöver ny inspiration såhär vid kalla vintertider. Bomba gärna med tips på nyttiga hopp- samt markarbetsövnimgar...
Svar
6
· Visningar
4 040
Senast: Marvin
·
Äldre Min första sån här tråd någonsin tror jag. Min mamma fyller år om en vecka och blir då 44 år. Och jag har inte den blekaste aning om vad...
2
Svar
22
· Visningar
1 150
Senast: susanne
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp