Mår extremt dåligt på mitt arbete.

Ja kommer berätta för chefen om anledningen till jag vill sluta, då man ska fylla i anledning när man slutar. Kommer inte samla ihop de andra kommer bara säga hejdå och gå, vill inte ens krama de. Bara kallt adjö!
 
HR ville ha möte med mig idag angående detta, då jag svarade i en enkät som var anonym (men som tydligen inte var de) där jag berätta hur jag trivdes och hur de var i gruppen. Säger då till min kollega att jag ska ha möte 13.30-14.00 och hon svarar snäsigt, jaha jag bara går de bra för dig? Hon bara vi får ju lösa de. Ja bara det är EN halvtimme du är själv här, (just nu har vi ingenting att göra)..

Att man inte ens ska få gå på möte utan gnäll
 
HR ville ha möte med mig idag angående detta, då jag svarade i en enkät som var anonym (men som tydligen inte var de) där jag berätta hur jag trivdes och hur de var i gruppen. Säger då till min kollega att jag ska ha möte 13.30-14.00 och hon svarar snäsigt, jaha jag bara går de bra för dig? Hon bara vi får ju lösa de. Ja bara det är EN halvtimme du är själv här, (just nu har vi ingenting att göra)..

Att man inte ens ska få gå på möte utan gnäll

Men alltså.. jag förstår inte? :confused: Du är kallad till ett möte på jobbet, då ska du ju bara gå på det. Varför frågar du ens din kollega "om det går bra" att du går på det? Räcker ju att du, precis som du inledde, meddelar att du är på möte så de andra vet var du är - men det är ju inte DOM som bestämmer om du får gå på ett möte som företaget kallat dig till.
 
Nä egentligen men jag ville endå fråga för ville inte sätta henne i problem, för hade jag sagt jag ska på möte kl 14 så hade hon börjat säga jaha men de är bara vi här, kan du inte ändra på de? Så de funkar här, man ska ha tillåtelse av sina kollegor alltid..
 
Ska prata med HR i eftermiddag, tänkte ta upp följande:
Snack bakom ryggen, utfrysning, ingen gemenskap osv. Att jag sagt till chefen ett flertal gånger men de blir aldrig bättre. Även en tjej som var studieledig och kom in och jobba sa att de tog 2 år innan hon blev accpeterad, hon hade de precis som mig.
 
Nä egentligen men jag ville endå fråga för ville inte sätta henne i problem, för hade jag sagt jag ska på möte kl 14 så hade hon börjat säga jaha men de är bara vi här, kan du inte ändra på de? Så de funkar här, man ska ha tillåtelse av sina kollegor alltid..

Du skulle bara informerat om att du ska på möte en viss tid. Om någon gnäller så hänvisar du bara till den som kallade dig till möte. Inget annat. Du ska inte be dem om tillåtelse för att gå på ett möte du är kallad till.

Sen hade jag blivit väldigt irriterad om jag blev kallad till möte för något jag skrev i en anonym enkät!!

I ditt fall hade jag nog inte gjort något annat åt det än letat nytt jobb. Vilket som. Sen när jag meddelade chefen att jag slutar så hade jag förklarat varför. Utan att be det minsta om ursäkt! Bara räkna upp fakta. Kallt och koncist.
 
Ska prata med HR i eftermiddag, tänkte ta upp följande:
Snack bakom ryggen, utfrysning, ingen gemenskap osv. Att jag sagt till chefen ett flertal gånger men de blir aldrig bättre. Även en tjej som var studieledig och kom in och jobba sa att de tog 2 år innan hon blev accpeterad, hon hade de precis som mig.
En grej som jag tycker du definitivt ska ta upp är det du nämnt här. Att det inte är din chef som tar besluten utan att det är dina kollegor du ska fråga om du får gå på möte eller gå till veterinären med hunden osv. Det är så helt fel. Att man kommer överens med sina arbetskamrater om saker och ting passar vid vissa tillfällen är en sak, men det är alltid chefen som ska ta beslutet.
 
Ja sen min kollega som sa upp sig, hon hade sökt den fasta tjänsten här som blev ledig. Chefen var så tyst om det hela tiden hon ville veta hur de gick om hon hade någon chans. Hon hade nästan bäst statistik och var aldrig sjuk och jobbade över hela tiden. Jag tvingade henne att söka ett annat jobb mitt över gatan, då ja såg hur de utnyttjade hennes snällhet. Hon var också sjukt underbetald. Hon fick 500 kr mer än mig och hon är utbildad civilekonom (jag har ingen utbildning).

När hon fick de jobbet sa jag till henne TA DE, hon fick 4000 mer i lön så hon tacka ja. Hon frågar vår chef igen hur ser du ut med den fasta tjänsten kommer du ta något utifrån, han sa jag vet inte än. Den dagen hon sa upp sig så tog hon ut all sin semester och slutade några dagar efter. Dagen efter hon slutat skriver han ut vem han anställt. En person utifrån (såklart vår kollegas Väldigt nära vän) Varför inte fast anställa en internt som kan jobbet än att lära upp någon ny? Var så elakt gjort för hela gruppen visste detta utom vi två. Då han ena råka försäga sig att personen kommer börja i höst, hur visste han de liksom då tjänsten var utsatt till att börja efter sommaren..

Så de kändes som kollegorna ville ha bort henne härifrån, och övertalade chefen om detta. Då de frös ut henne, hon är världens snällaste och goaste (för snäll) och de svarade inte ens henne om hon fråga va de skulle hitta på i helgen.. :(
 
Ja kommer berätta för chefen om anledningen till jag vill sluta, då man ska fylla i anledning när man slutar. Kommer inte samla ihop de andra kommer bara säga hejdå och gå, vill inte ens krama de. Bara kallt adjö!
Jag tror att du behövwer ta ett steg tillbaka och försöka se mer krasst på dig och din situation.

Ursäkta om jag är brysk men just nu verkar du bete dig som en strykrädd hund.
Du frågar om d kna gå på möten, du rttar dig efter deras måenden, tyckande och attityd. Var inte så följsam. De kan ändå inte börja gilla idg.

Sköt ditt jobb, fråga chefen när du behöver hjälp och ledighet sköts med chefebn inte med kollegorna. Att de "brukar göra så" är inget skäl till att fotsätta med dumheterna.

Räta på ryggen. Repa mod och sköt ditt.
 
Förstår att du är väldigt omtänksam som frågar kollegor osv men har du ett möte, bara säg att du ska gå på det. Inte om det går bra, utan du ska gå.

Har kollegor som frågar mig om det går bra att gå på rast osv "jag kan vänta" eller "jag kan ta bara 5 istället". Väldigt gulligt att fråga men vi har raster och dessa ska man ta ut. Mig behöver man inte fråga, jag säger alltid att det går bra.
 
Jobbar du med något som kan bli akut kan jag förstå att det kan bli känsligt om endast en person befinner sig på kontoret i några timmar. Men om din kollega gnäller för att du är borta en halvtimme kan man ju undra över den kollegans kompetens som inte ens klarar av att vara ensam i en halvtimme.

Som andra har skrivit är det en sjuk kultur på din arbetsplats. Vad säger chefen som är över den mesiga chefen som inte kan styra upp klimatet på arbetsplatsen?
 
Jobbar du med något som kan bli akut kan jag förstå att det kan bli känsligt om endast en person befinner sig på kontoret i några timmar. Men om din kollega gnäller för att du är borta en halvtimme kan man ju undra över den kollegans kompetens som inte ens klarar av att vara ensam i en halvtimme.

Som andra har skrivit är det en sjuk kultur på din arbetsplats. Vad säger chefen som är över den mesiga chefen som inte kan styra upp klimatet på arbetsplatsen?

Nja vi svarar i telefon, så värsta som kan hända är att det blir kö. Är väldigt lugnt nu. Ringt 5 samtal sen 8 på morgonen.. Varit lugnt hela veckan.

Har även berättat för chefen över, som sa typ ojdå men du vill fortfarande stanna här va? De blir bättre fick jag till svar.
 
Tyvärr är de svårt för mig att vara "tuff" och stå på mig mot kollegorna när man känner sig utfryst. Jag känner inte ens igen min egen personlighet. På mina andra jobb har jag alltid varit den glada som alla kommer till med frågor, då jag alltid vill hjälpa till. Har alltid fått många vänner på arbetsplatser och varit en mycket omtyckt kollega. Nu känns de mer att de bestämt sig för att inte gilla mig. och då blir de svårt för mig att försöka charma de, utan jag bara sitter tyst på min plats ist...
 
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?
 
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?
På vårat jobb hade det varit 2 sept.
 
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?

Nej sista arbetsdag blir blir 2 september.
 
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?

På mitt jobb är det också 2 sept.
 
Ok då tänkte jag fel, hoppas verkligen nu på detta jobbet jag ska göra testerna idag. Då det egentligen krävs erfarenhet av dessa system men de har jag ej, men de ville endån göra en test på mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 607
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 335
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp