Marathonsele

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 048
I

Idka

Vad ska man tänka på när man ska inhandla en marathonsele för "hemmabruk", alltså inte tävling utan bara för fritidskörning?

Är B**rjes marathonselar nåt att lägga slantar på...? Är det baksele på alla marathonselar eller är det olika? Bör man ha ha baksele?

Känner mig helt såhär: :confused: så jag blir väääldigt glad för alla kloka svar! :bow:

Sv: Marathonsele

Eftersom Börjes selar i kommer från Holland så tror jag nog att du vågar lägga pengar på dem, dessutom kommer de väl om jag inte missminner mig helt kompletta. Här kan du läsa mer

Jag kan ionte så mycket om just börjes selar men jag har inte hört något negativt om den. Baksele bör du ha, annars bromsar hästen vagnen i däckeln, som då trycker fram. Om du nu inte har broms på vagnen. Förhoppningsvis får du en komplett sele vart du än köper den!

travselen dörifrån funkar helt okej vad jag vet, men de andra vet jag inte.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
528
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
677
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 067
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka