Marie Fredriksson har vandrat vidare

Så ledsamt :cry:
Hennes röst har funnits med genom min uppväxt fram till idag. Som tonåring spelade jag som många andra Roxette på skivspelaren och gick på deras konserter.
En fantastisk röst som tystnat :heart
 
Jättesorgligt... :cry: Kan inte säga att jag varken är eller har varit det allra största Roxette-fanset, men har ju trots allt vuxit upp med dem. Kommer från Halmstad också, och träffade henne när jag var liten, när hon under en period sjöng med jazzbandet min pappa spelade i. Hon var inte det minsta känd då och vansinnigt blyg, men pappa fick henne att på kul skriva en autograf till mig. (Undrar var den är, förresten?) Skräpsjukdom. :down:
 
Hörde henne sjunga så sent som i morse på vägen in till jobbet och tänkte återigen vilken fantastisk röst hon har. Hade.

Jag brukar inte bli speciellt berörd när kändisar dör, men hon har gjort så stort intryck på mitt liv under så många år genom sin sång. :cry::cry::cry:
 
Hörde henne sjunga så sent som i morse på vägen in till jobbet och tänkte återigen vilken fantastisk röst hon har. Hade.

Jag brukar inte bli speciellt berörd när kändisar dör, men hon har gjort så stort intryck på mitt liv under så många år genom sin sång. :cry::cry::cry:
Håller med! Direkt efter de sa det på P4 spelade dom It must have been love och det rann tårar faktiskt..
 
Den första LPn jag fick var Look Sharp. Den första CDn jag fick var Joyride. Den första konserten jag var på var Roxette i Nobelhallen i Karlskoga. Jag har växt upp medan de har tagit världen med storm.
Vilken artist hon var!
 
Den första LPn jag fick var Look Sharp. Den första CDn jag fick var Joyride. Den första konserten jag var på var Roxette i Nobelhallen i Karlskoga. Jag har växt upp medan de har tagit världen med storm.
Vilken artist hon var!

Jag köpte Look Sharp på vinyl när den kom ut. Konvolutet var ju så häftigt!
Såg sen turnén i Hunneboparken :)
 
Hade inte sett detta än... blev väldigt berörd, lyssnade på boken om Maries liv tidigare i år och lyssnar ofta på hennes låtar, hon ger mig styrka ❤
 

Liknande trådar

Kultur https://www.expressen.se/noje/sven-wollter-ar-dod-blev-86-ar-gammal/
Svar
8
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Det är dags för min älskade Ila att vandra vidare :cry: Min lilla skadade fågel som har haft så fina och trygga år med mig efter...
2
Svar
24
· Visningar
2 072
Senast: MiniLi
·
Gnägg Strax före fyra på morgonen den 22/12 dog Mackan. Vi fick bara 72 dagar tillsammans men i hjärtat känns det som ett helt liv. Han...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 207
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Älskade Gizmo nu har du vandrat vidare. Du har gått över regnbågsbron och mött upp Snutten som väntat där. Vem ska nu vänta på mig...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp