Markarbete

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa markarbetes-passet på länge där jag verkligen genomförde hela övningen (även om jag bara tog bommarna i trav)
Först var jag uppsatt på Svarte Petter men det blev ändrat i sista stund till Goliat, den äldre gentlemannen
Han hade gått på 17 lektionen där de ridit mycket galoppövningar och det kändes att han fått springa av sig. Dessutom var han hyfsat uppmjukad.

Övningen gick ut på att rida först ett varv på volten sen ett till varv på volten där man även gick över två bommar , valfritt trav eller galopp
Sen vända över medellinjen med tre travbommar, byta varv och så in på nästa volt och göra samma som första
Sen över travbommarna igen, byta varv och in på första volten. Som en åtta.
Det gjorde man fyra ggr på varje volt.

Som sagt jag tog allt i trav, även om Golitat hela tiden tjatade "galopp? ska vi inte ta det i galopp? galoppera lite kanske?"
Men jag känner mig väldigt osäker på honom och bommar och galopp, han kan få lite spel och rusa, gammal som han ändå är.
Fick mycket beröm av ridläraren hela övningen igenom och visst sög det till lite att prova en runda i galopp....men det stannade där :angel:

På torsdag är det blåbärsdressyr och jag ska lära in ett nytt program ,yeeh.
Det blir Svarte Petter som får äran släpa runt mig. Var i valet och kvalet om jag skulle byta till Goliat för där fungerar galoppen bättre. Men Petter är skönare sitta ner i traven, så tar jag om det skulle råka bli fel i höger eller att vi inte orkar hålla hela vägen. Det är ju sån himla lång sträcka i galopp i LC2 :wtf:
Men vi satsar på en CL-rosett i alla fall :-)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 308
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 228
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp