Bukefalos 28 år!

Markarbete?

Fille

Trådstartare
Vi ska lägga på nytt 8-16 makadam på vår uppfart/gårdsplan. Är kanske 7 år sen det fylldes på sist. Tror dock det tog slut då, då allt inte blev täckt med grus (förra ägarna som gjorde). Behöver vi göra något markarbete innan vi lägger på grus? Det är en del ogräs! Bifogar bild på hur det ser ut!
 

Bifogade filer

  • 007D7BC8-4760-4645-9BFC-F1DA3F460570.jpeg
    007D7BC8-4760-4645-9BFC-F1DA3F460570.jpeg
    671,2 KB · Visningar: 55
Vi ska lägga på nytt 8-16 makadam på vår uppfart/gårdsplan. Är kanske 7 år sen det fylldes på sist. Tror dock det tog slut då, då allt inte blev täckt med grus (förra ägarna som gjorde). Behöver vi göra något markarbete innan vi lägger på grus? Det är en del ogräs! Bifogar bild på hur det ser ut!
Ser inte ut som det är lagt duk innan så jag hade bara fyllt på med mer sten men det kan vara bra att ta bort ogräset innan.
 
Tar ni inte bort ogräset så kommer det växa igenom det nya gruset snabbt.

Vi lägger nytt grus nu och kommer skala av översta lagret. Sen harv för underhåll.
 
Det man kan göra är att skrapa bort översta lagret med en schaktblad efter traktorn om det är jordigt och det ligger gammal grus under innan man fyller på med mer grus-sten.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 168
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 987
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 596
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 965
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp