Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Markbom i galopp..

E

Estelle

Hur långt ifrån hindret ska man lägga den nu igen ungefär ? hindret är ungefär 1 m. JAg måste träna upp min avståndsbedömning nämligen :smirk:

D

DFZ

Om du hoppar i relativt lugn och balanserad galopp ska du lägga den ca 2.80 från hindret. Givetvis kan du ändra om det inte passar din häst, det viktiga är ju att det känns som bommen är till hjälp och inte ivägen för att avståndet inte stämmer.

J

josse_horses16

Det är olika från häst till häst...
men kanske du kan titta på när hästen hoppar utan bom först och kanske se vart den borde ligga.
Men 2.80 är väl vad som gäller generellt...
kram

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6488 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Då har jag träffat killens far. Han väckte den sovande västgöten i mig, vet killen brukar säga att han gillar min dialekt då jag bryter...
Svar
0
· Visningar
361
Ridning Hej! Jag har en 6 årig häst som jag hoppade för första gången i januari, detta var även allra första gången han hoppar i sitt liv. Sen...
Svar
10
· Visningar
799
Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 158
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad är godkänd utbildning
  • Sömtryck?

Omröstningar