Markering vid bannade användare - utrbruten från Någon som vill hjälpa oss att få fram fakta, det är något som inte stämmer!

Fullt så markant behöver det väl inte skyltas upp att det tom överskuggar status av TS och moderator?
Folk kan ju vara kortvarigt bannade för mindre förseelser som kanske mer behöver en paus för att lugna sig/reflektera än bli offentligt utpekade.

Tyckte det var bra när det gick att kolla genom att klicka på användaren, dvs. gick att ta reda på vid behov, men inte skyltades upp för den som inte fann anledning att veta.

För att inte någon ska misssförstå mitt sätt att diskutera. Jjag instämmer helt med denna skribent.

Med vänliga hälsningar /IngelaH
 
Håller med någon annan om att det kanske är lite väl tydligt i tjock svart text. Ögonen dras till Banned innan man ens sett något annat.
Det var nog därför jag inte lade in den från början :)
Jag har nu ändrat lite för att minska synligheten.
Är det ok nu eller räcker det med överstrykningen av namnet bara för att inse att användaren troligen inte kommer svara?
Kanske det bästa är att helt ta bort alla markeringar igen?
 
Det var nog därför jag inte lade in den från början :)
Jag har nu ändrat lite för att minska synligheten.
Är det ok nu eller räcker det med överstrykningen av namnet bara för att inse att användaren troligen inte kommer svara?
Kanske det bästa är att helt ta bort alla markeringar igen?
Bra nu😊
 
En liten fråga @Gunnar, är användaren bannad eller har hon avslutat sitt konto så hon bara används som exempel? Nu är sista inlägget skrivet 2019, men vad säger att hon inte loggar in igen?
 
Jag har aldrig diskuterat en specifik användare och jag föreslår att ni slutar med det också.

"Problemet" hittades i en specifik tråd, lösningen gäller alla bannade användare.
Exempelvis de som får några varningar under en kort period och då automatiskt bannas en eller några dagar.

Permanent bannade användare har normalt en lång historia av varningar och banningar innan det blir permanent.

Handlar det om en spammare, bannas de direkt när det är uppenbart att det handlar om det.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
8 115
Senast: grodan21
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
IT & mobiler Konstig titel kanske, men jag undrar om någon med Telia bredband nyligen har övergått från 4G till 5G och hur det gick till? Jag fick...
2
Svar
24
· Visningar
1 011
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp