Märklig reklam

Sryoqwe

Trådstartare
Fick nyss upp denna, tyckte den såg skum ut. Ser lite ut som ett försök att få folk till att gå in på en länk, utan att säga alls vad det är?
Screenshot_20250720-180159.webp

Denna ser lite liknande ut? Har inte fått den tidigare, och bara sett den här typen av reklam på bukefalos.

Bifogade filer

• Screenshot_20250721-131600.webp
    Screenshot_20250721-131600.webp
    31,1 KB · Visningar: 78
Det tror jag är ett ny variant från Google. Eftersom jag inte får klicka på annonser på egen sida vet jag inte riktigt vart de leder.

Den sistnämnda reklamen går till olika ställen beroende på vilket ord jag trycker på (men många blir som nämndes ovan en annons för Kavat). De flesta verkar ge nån sökning:
1753455004089.webp

Hos mig ligger den flera ggr på varje sida. Sjukt störigt att den kommer mellan inläggen
Du borde se färre av dessa jämfört med tidigare, jag tror inte jag sett någon på länge då jag även har tagit bort en annonsplats som tidigare fanns på sidorna. Om de dyker upp så är det på de platser där de vanliga banner-annonserna visas.

Du borde se färre av dessa jämfört med tidigare, jag tror inte jag sett någon på länge då jag även har tagit bort en annonsplats som tidigare fanns på sidorna. Om de dyker upp så är det på de platser där de vanliga banner-annonserna visas.
Ligger kvar högst upp och sen efter första inlägget. På varje ny sida man ska läsa. Blir ett jäkla scrollande. Annonsen tar upp nästan hela skärmen på telefonen. Här syns det att den ligger överst å sen igen efter första tråden.
Screenshot_20250906_204601_Samsung Internet.webp

Den här annonsen finns i flera varianter, de har det gemensamt att alla människor i den ser helt döende ut. Vilket är rätt chockartat att få upp t ex i en tråd där folk mår dåligt.

Bifogade filer

• IMG_5932.webp
    IMG_5932.webp
    637,7 KB · Visningar: 36
Den här annonsen finns i flera varianter, de har det gemensamt att alla människor i den ser helt döende ut. Vilket är rätt chockartat att få upp t ex i en tråd där folk mår dåligt.
Ja, den är verkligen MÄRKLIG. Bilderna har ju absolut inget som helst med en kudde för sömnapné att göra... :confused:

Jag har fått väldigt många reklamer som är videor senaste tiden. De är väldigt distraherande och ibland är det två som syns samtidigt, en ovan och en direkt nedan ett inlägg så att det inte riktigt går att komma undan dem. Går det att göra något åt dem? Jag förstår att reklam är nödvändigt men tycker verkligen inte om när det är videor som spelas upp automatiskt.

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka