Marknadsföringskurs för uppfödare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh det där har jag hört förut. Att uppfödaren har en "dålig service" eftersom dem svarar för långsamt på mail, sms, osv.
Fattar inte folk att majoriteten av människorna har uppfödning som en hobby, inte som ett jobb. Det verkar som att folk inte fattar att uppfödare kanske jobbar som alla andra, sedan hämta barn, laga middag, hjälpa barnen med läxor, osv, och med i allt det hinna svara på alla sms/mail.
Även jag som har hunderiet som jobb väljer hur jag ska prioritera min tid. Ointressanta spekulanter har inte samma prio vad gäller svarsfrekvens.
 
Utan skatteverkets kännedom, vilket de ska ha på hobbyverksamhet
Hur vet du att skatteverket inte hade kännedom om uppfödningen?

Och gäller inte det bara om man går 20 000 kr+ på sin hobby? så om hon sålde enbart den hunden det året och för mindre än 20 000 kr behöver hon inte skatta på det om jag fattat det rätt.
 
Hur vet du att skatteverket inte hade kännedom om uppfödningen?

Och gäller inte det bara om man går 20 000 kr+ på sin hobby? så om hon sålde enbart den hunden det året och för mindre än 20 000 kr behöver hon inte skatta på det om jag fattat det rätt.
Omsättningen inte vinsten. Då får det vara 1 valp då (tror det är 30 eller 40)

I detta fallet vet jag det eftersom jag frågade
 
Omsättningen inte vinsten. Då får det vara 1 valp då (tror det är 30 eller 40)

I detta fallet vet jag det eftersom jag frågade
Så med andra ord vet du inte om det var svart eller inte, du bara påstår det eftersom du inte vet hur många valpar/hundar hon sålt det året och för vilket pris.

Är din egen uppfödning ens en hobby? det låter ju snarare som näringsverksamhet mtp att ditt mål med uppfödningen är att tjäna pengar. Men din uppfödning kanske är reggad som en näringsverksamhet?
 
Så med andra ord vet du inte om det var svart eller inte, du bara påstår det eftersom du inte vet hur många valpar/hundar hon sålt det året och för vilket pris.

Är din egen uppfödning ens en hobby? det låter ju snarare som näringsverksamhet mtp att ditt mål med uppfödningen är att tjäna pengar. Men din uppfödning kanske är reggad som en näringsverksamhet?
Jag frågade ju, Suck

Jag har öppna kort med skatteverket

Jag tar de kullar jag vill ta oavsett vad jag kan sälja dem för. Det ju ingen hemlighet vad prisnivån ligger just nu för en cavapoo. Det går bra just nu, det gör det.

Men alla vet ju hur det är med djur, det går alltid back till slut.
 
Jag frågade ju, Suck

Jag har öppna kort med skatteverket

Jag tar de kullar jag vill ta oavsett vad jag kan sälja dem för. Det ju ingen hemlighet vad prisnivån ligger just nu för en cavapoo. Det går bra just nu, det gör det.

Men alla vet ju hur det är med djur, det går alltid back till slut.
Frågade du om det var svart? för om hon säljer för under 20 000 på det året behöver hon inte ta det via skatteverket.

Öppna kort vart dock inte svar på min fråga, har du din uppfödning reggad som en näringsverksamhet?

Ja absolut att du får ta så många kullar du vill, men eftersom du erkänt tidigare att du avlar för att tjäna pengar så ska din uppfödning vara registrerad som näringsverksamhet.
 
Frågade du om det var svart? för om hon säljer för under 20 000 på det året behöver hon inte ta det via skatteverket.

Öppna kort vart dock inte svar på min fråga, har du din uppfödning reggad som en näringsverksamhet?

Ja absolut att du får ta så många kullar du vill, men eftersom du erkänt tidigare att du avlar för att tjäna pengar så ska din uppfödning vara registrerad som näringsverksamhet.
Jag frågade om omfattningen ja

Det är varken du eller jag som bestämmer om min verksamhet ska vara näringsverksamhet, utan skatteverket.
De får alla uppgifter inkl planer och gör sin bedömning.
 
Jag frågade om omfattningen ja

Det är varken du eller jag som bestämmer om min verksamhet ska vara näringsverksamhet, utan skatteverket.
De får alla uppgifter inkl planer och gör sin bedömning.
Skatteverket kommer ju inte registrerar om din hobbyverksamhet till näringsverksamhet hux flux utan det måste du göra.
 
Jag vet, jag är också uppfödare av småhundar och faktiskt den viktigaste anledningen till att jag marknadsför till de mest köpstarka är att jag inte vill hitta valparna på blocket.

Jag hoppas jag säljer mina valpar som kommer när som helst tillräckligt dyrt för att ta bort andrahandsvärdet.

Sedan ska man tänka på att denna våg inte kommer vara för evigt. Har man krävande specialras, ska man nog akta sig för att bränna köpare med erfarenhet av rasen.
Så du säljer typ till högstbjudande? Ja, så kan man också göra. Eller så väljer man helt enkelt ut de man själv känner är de bästa, de man vill sälja till för att man får en bra kontakt med dem. Jag ser inte att en hög prislapp skulle ge bättre köpare. Jag har ett pris, jag brukar inte ligga i överkant av vad rasen vanligen kostar och sedan väljer jag ut mina köpare efter hur jag klickar med dem (vilket förutom ren personkemi även handlar om att de lever upp till de krav jag har).
 
Så du säljer typ till högstbjudande? Ja, så kan man också göra. Eller så väljer man helt enkelt ut de man själv känner är de bästa, de man vill sälja till för att man får en bra kontakt med dem. Jag ser inte att en hög prislapp skulle ge bättre köpare. Jag har ett pris, jag brukar inte ligga i överkant av vad rasen vanligen kostar och sedan väljer jag ut mina köpare efter hur jag klickar med dem (vilket förutom ren personkemi även handlar om att de lever upp till de krav jag har).

Jag har inga budgivningar, men jag säljer till det segmentet som kan betala mest och till de priserna.

Just nu är världen knasig. Jag skulle ju kunna sälja en valp för 20 000 till en granne eller annan trevlig person, och sedan hitta valpen på blocket för 50 000 eller ännu mer. Det är helt enkelt för frestande för folk att tjäna 30 papp på 1 dag, även om man är en normalt vettig person. Vet jag att någon verkligen älskar, älskar djur är det en annan sak, men då skulle jag nog erbjuda foder.
 
Jag har inga budgivningar, men jag säljer till det segmentet som kan betala mest och till de priserna.

Just nu är världen knasig. Jag skulle ju kunna sälja en valp för 20 000 till en granne eller annan trevlig person, och sedan hitta valpen på blocket för 50 000 eller ännu mer. Det är helt enkelt för frestande för folk att tjäna 30 papp på 1 dag, även om man är en normalt vettig person. Vet jag att någon verkligen älskar, älskar djur är det en annan sak, men då skulle jag nog erbjuda foder.
Absolut har det hänt men det hör ju inte till vanligheterna att folk gör så inte ens nu under hysterin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det finns en uppfödare (Shetland Sheepdog) jag är mycket intresserad av och skulle vilja ta kontakt med. Jag hittade henne på...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: nordingran
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 445
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 190
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 332
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp