Marknadsföringskurs för uppfödare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh det där har jag hört förut. Att uppfödaren har en "dålig service" eftersom dem svarar för långsamt på mail, sms, osv.
Fattar inte folk att majoriteten av människorna har uppfödning som en hobby, inte som ett jobb. Det verkar som att folk inte fattar att uppfödare kanske jobbar som alla andra, sedan hämta barn, laga middag, hjälpa barnen med läxor, osv, och med i allt det hinna svara på alla sms/mail.
Även jag som har hunderiet som jobb väljer hur jag ska prioritera min tid. Ointressanta spekulanter har inte samma prio vad gäller svarsfrekvens.
 
Utan skatteverkets kännedom, vilket de ska ha på hobbyverksamhet
Hur vet du att skatteverket inte hade kännedom om uppfödningen?

Och gäller inte det bara om man går 20 000 kr+ på sin hobby? så om hon sålde enbart den hunden det året och för mindre än 20 000 kr behöver hon inte skatta på det om jag fattat det rätt.
 
Hur vet du att skatteverket inte hade kännedom om uppfödningen?

Och gäller inte det bara om man går 20 000 kr+ på sin hobby? så om hon sålde enbart den hunden det året och för mindre än 20 000 kr behöver hon inte skatta på det om jag fattat det rätt.
Omsättningen inte vinsten. Då får det vara 1 valp då (tror det är 30 eller 40)

I detta fallet vet jag det eftersom jag frågade
 
Omsättningen inte vinsten. Då får det vara 1 valp då (tror det är 30 eller 40)

I detta fallet vet jag det eftersom jag frågade
Så med andra ord vet du inte om det var svart eller inte, du bara påstår det eftersom du inte vet hur många valpar/hundar hon sålt det året och för vilket pris.

Är din egen uppfödning ens en hobby? det låter ju snarare som näringsverksamhet mtp att ditt mål med uppfödningen är att tjäna pengar. Men din uppfödning kanske är reggad som en näringsverksamhet?
 
Så med andra ord vet du inte om det var svart eller inte, du bara påstår det eftersom du inte vet hur många valpar/hundar hon sålt det året och för vilket pris.