Marknadsföringskurs för uppfödare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon hade som krav att man delade hennes fb sida flera gånger och det gick jag inte med på, då blev jag erbjuden den andra rasen istället ;)
Och?
Ni matchade inte varandra.
Andra kanske gör det. Andra kanske tycker det är kul och ställer upp.
Jag tror inte att det kommer få folk att köpa en blandras i stället. Du drar på väldigt stora växlar för ingenting.
Du hittade ju nått annat. Vad är problemet?
 
Är så sjukt trött på uppfödare som tror att de är de enda i hela världen som säljer bra hundar. Försöker köpa en vakthund av en speciell rätt ovanlig ras som jag har fantastiska förutsättningar för (hundgård på 3 ha plus att den får vara inne hos oss när den vill). Jag blev så snorkigt bemött eftersom uppfödaren minsann är ensam om rasen i Sverige och om jag vill ha ynnesten att köpa av henne måste jag dela på facebook och smöra för henne i et halvår för att eventuellt få köpa.

Det tog 10 minuter på google att få tag på en välrenommerad kennel i annat västeuropeiskt land och köpa en född valp.

Man är aldrig ensam om någonting.

Sedan är ju tiderna helt sjuka. Fick erbjudande om valp från ej SKK, ej HD kollad labrador tik för 30 papp, försökte låta bli att gapskratta. Både SKK och andra är helt galna.

Innan ni säger att det är sten i glashus, jag är iaf trevlig mot mina valpköpare och de sätter priserna själva.
Mtp din attityd i dina trådar så tror jag att ditt meddelande till uppfödaren kanske inte var så trevligt och därför uppfödaren svarade drygt tillbaka. Uppfödaren kanske inte ansåg att du var en lämplig ägare för denna ras helt enkelt.
 
@Sesca du har ju också udda "krav" som uppfödare. Du har i upprepade trådar sagt att du bara säljer till kompisar (och mammas kompisar)
Så man måste bli kompis till dig för att få köpa en hund.

En tanke som slår mig är att om det nu är sant att denna uppfödare är ensam i rasen, identifierats som kvinna och hennes kennel delas på Facebook så är hon lättidentifierad. Jag tycker det känns tveksamt att diskutera en privatperson på det sättet här.
 
@Sesca du har ju också udda "krav" som uppfödare. Du har i upprepade trådar sagt att du bara säljer till kompisar (och mammas kompisar)
Så man måste bli kompis till dig för att få köpa en hund.

En tanke som slår mig är att om det nu är sant att denna uppfödare är ensam i rasen, identifierats som kvinna och hennes kennel delas på Facebook så är hon lättidentifierad. Jag tycker det känns tveksamt att diskutera en privatperson på det sättet här.
Eftersom TS även gått ut med vilken ras det är, och det bara finns 1 SKK reggad uppfödare av den rasen så är personen jätte lätt att identifiera.
Kan någon tagga någon admin som kan kolla om denna tråd är okej mtp att uppfödaren lätt går att identifiera?
 
Jo jag reagerar bara på vilka dryga svar du får, jag har också fött upp ett antal valpkullar skk registrerade valpar som sålts genom kontakter.Tidigare valpköparnas bekanta som blivit förtjusta i hunden och vill ha en egen. Tycker det är ett ypperligt sätt att sälja valp till människor man redan har ett hum om vad dom har för bekantskaper.
Har aldrig lagt ut på köpa hund då jag också har en populär ras även innan coronan.
Att ta valpar nu är inte att tänka på det råder hysteri.
Förstår dig, vilken mardröm att hitta valparna på blocket 1 vecka senare till dubbla priset
 
Eftersom TS även gått ut med vilken ras det är, och det bara finns 1 SKK reggad uppfödare av den rasen så är personen jätte lätt att identifiera.
Kan någon tagga någon admin som kan kolla om denna tråd är okej mtp att uppfödaren lätt går att identifiera?
Har inte gått ut med rasen medvetet, har sagt herdehund vilket är många hundar
 
Åh det där har jag hört förut. Att uppfödaren har en "dålig service" eftersom dem svarar för långsamt på mail, sms, osv.
Fattar inte folk att majoriteten av människorna har uppfödning som en hobby, inte som ett jobb. Det verkar som att folk inte fattar att uppfödare kanske jobbar som alla andra, sedan hämta barn, laga middag, hjälpa barnen med läxor, osv, och med i allt det hinna svara på alla sms/mail.
Ja, men då väljer man ju den som ger den service man vill ha
 
Eftersom TS även gått ut med vilken ras det är, och det bara finns 1 SKK reggad uppfödare av den rasen så är personen jätte lätt att identifiera.
Kan någon tagga någon admin som kan kolla om denna tråd är okej mtp att uppfödaren lätt går att identifiera?
Jag har själv rapporterat denna tråd, ni går ju
Så väldigt svårt är det inte att hitta en herdehundsras som det bara finns en SKK-ansluten uppfödare till.

Tror att alla herdehubdsraser bara har nån enstaka, det är ju många.
Dessutom har jag bara sagt att hon säger så, inte att det är så.
 
Jag har själv rapporterat denna tråd, ni går ju


Tror att alla herdehubdsraser bara har nån enstaka, det är ju många.
Dessutom har jag bara sagt att hon säger så, inte att det är så.
Du skrev innan att hon var den enda och därför vände du dig istället till en kennel utomlands.
 
Åh det där har jag hört förut. Att uppfödaren har en "dålig service" eftersom dem svarar för långsamt på mail, sms, osv.
Fattar inte folk att majoriteten av människorna har uppfödning som en hobby, inte som ett jobb. Det verkar som att folk inte fattar att uppfödare kanske jobbar som alla andra, sedan hämta barn, laga middag, hjälpa barnen med läxor, osv, och med i allt det hinna svara på alla sms/mail.
Jag har helt seriöst varit med om folk som tror att kennel är ett yrke. Flera gånger. Och när man säger att man bara föder upp som hobby tror dom att det är något oseriöst och lurt 😂
Nu pratar jag om folk som inte är insatta som man pratar med på bröllop och liknande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det finns en uppfödare (Shetland Sheepdog) jag är mycket intresserad av och skulle vilja ta kontakt med. Jag hittade henne på...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: nordingran
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 450
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 195
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 341
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp