Marknadsrpis på mark?

Kickis

Trådstartare
Jag funderar på att köpa 1 ha mark av min granne. Har förvisso inte frågat dem än, men skulle vilja ta reda på vad marknadspriset för 1 ha är. Anntar att de är olika i olika delar av landet. Vart kan jag fråga? :confused:
 
Mellan 20 000 och 100 000 per hektar om det inte är tomtmark eller storstadsnära.

Men avstyckningen kostar ibland mer än marken :eek:

Jordbruksmark lämplig för produktion (tex vall) i Skaratrakten skulle jag tippa runt 70 000.
 
För ca två år sedan kostade det här 6 kr/kvm. Så 1 ha blir ju 60000 kr + 15000 kr i förättningskostnader. Och vi bor ju inte så långt ifrån varann...
 

Liknande trådar

Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 706
Senast: ameo
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 194
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: Solstig
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 531
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp