Marsvin igen..

H

Hida

Nu så har ju torsten sovit i mitt rum :)
Men jävlar vad det luktade imorse :crazy: Någon som vet nåt man kan göra så det inte luktar så illa :smirk: Luktar nån äcklig lukt...

Luktar nästan lika mycket fall om man har en kanin i rummet ju...
 
Jo men det har ju luktat sen han kom in typ... och det gjorde jag imorse när jag vaknade. Eller luktar det så där av dom?
 
Han luktar ju lite, sin speciella doft som alla har...
När mamma kom in i mitt imorse så stank det som fan sa hon. Men jag hade ju sovit i det så jag kände inte så mycket. men sen när jag gjorde rent buren och gick in i rumet igen så kom lukten.
 
Då är det kanske inte han? Du kan ju bada honom (utan schampoo och tvål då).
 
Ja, det kan jag ju göra. Jag får göra det lite senare.
Tack för hjälpen :)
 
Inte för djupt vatten bara, han måste kunna känna botten.
 
Torsten! jag vill också ha ett marsvin som heter Torsten... :love:
 
åh vad ql att du skaffat marsvin! Syrran hade ett en gång, men hon tålde honom inte, så då skaffade vi hamster istället :D
 
se till att han bor rejält rent. hanar märker rätt mkt revir å luktar mer än vad honor gör.
prova att bada honom, viktigt är att det skall vara inte för kalt inte för varmt, de är otroligt känslia. ljummet-lätt varmt, får inte vara djupt.
viktigt är att torka de ordentlgit efter. de blir väldigt lätt förkylda å kan dö av det.
 
Japp, mild tvål går bra! Man kan använda hund eller kattschampo.
 
Mina bor inne i mitt sovrum hela vintern (och ute på sommaren när det är varmt och skönt) och de luktar inte alls. Bara spån då, och kiss innan man gör rent (ca 2 ggr/vecka)Jag har två hannar Theodor och Wilbur. Om man luktar på dem så luktar de bara gosetroll :D Brukar iofs bada dem lite då och då men mest för att de ÄLSKAR hårtorken!
:rofl:
MVH //Malin
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 079
Senast: Bapelsin
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 386
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 385
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp