Bukefalos 28 år!

Marsvin med dålig tass

S

Silferhjelm

Mitt marsvin, Loke, har fått ett sår på sin tass. I början var det ett öppet sår och jag tvättade det, tog bort allt var och så. Men det blir ändå inte bättre. Jag är villrådig och vill bara att han skall må bra, men jag har inte råd att ta honom till en veterinär. Inte denna månad i alla fall. Vad skall jag göra?
Jag har ett till marsvin som heter Tore och de har aldrig bråkat förr, men nu när Loke är skadad så tror jag att Tore ser sin chans att bli ledare, så nu bråkar de väldigt mycket. Jag kan inte ha dem i samma bur och jag är hemskt orolig över detta. Båda har dessutom sellnic som jag håller på att behandla. Kan det vara att de är stingsliga på grund av det? De har aldrig bråkat förut, de har varit bästa vänner.
Hjälp mig, svar önskas så fort som möjligt.
MVH/ Malin
 
Sv: Marsvin med dålig tass

När man skaffar sig ett djur är man skyldig att ta den till veterinären. Därför man skaffar sig en försäkring till sitt djur eller undangömda pengar.

Rengör såret dagligen och sätt in Loke i en egen bur själv med en handduk i botten, byta handduk morgon och kväll.

Ha burarna bredvid så de ser varandra. När såret har läkt sätt ihop djuren i en ren bur som ingen har varit nära på länge, så de kan "börja om".
 
Sv: Marsvin med dålig tass

Vad jag menade var att jag Egentligen inte har råd att betala en veterinär denna månad. Men om jag måste ta honom till en så är det självklart att jag gör det, jag tänkte bara kolla om det finns något jag kan göra innan jag skall ta honom till vet.
 
Sv: Marsvin med dålig tass

Ta den lilla sötnosen till veterinären om du inte får bukt med såret och det ser illa ut.

Det är han värd.
 
Sv: Marsvin med dålig tass

Det ser bätter ut nu. Han äter på sårskorpan däremot, men tassen ser mycket bättre ut. Tack för tipsen
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 923
Senast: LovingLife
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
2 991
Senast: gråvarg
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 872
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp