Marsvin och kanin?

E

Elwis_86

Jag har nu bara kvar 1 marsvins hane, sålde den andre igår pga att dom inte gick ihop. Han jag har kvar försökte para sig med den andre och dom började tjafsa då.
Nu är det så att han jag har kvar är lite olycklig,han skriker mkt och springer runt.

Jag har kaniner också men dom bor ute.. Ska jag ta in en kanin och sätta dom i samma bur? Eller kommer han kunne klara sig ensam?

Tacksam för svar!
 
Sv: Marsvin och kanin?

Kaniner och marsvin borde inte bo ihop i samma bur då kaninen kan skada sin lilla kompis illa fast det inte var meningen. Ska du ha honom i avel? Annars skulle jag rekomendera att du kastrerar honom och skaffar en tjej kompis till honom då marsvin är flockdjur och inte borde bo ensamma.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 798
Senast: tanten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp