alla marsvin fäller,och blir dom stressade fäller dom ennu mera.vet inte om korthåriga fäller mindre.....
 
Jag har alla typer av hårlag, och min erfarenhet säger att det är de släthåriga som fäller mest, och strävhårig med virvlar fäller minst.
 
Hmm. Lurvas ska visst vara rex/teddykorsning men han är ju inte slät? Han hade ju typ ull när han var liten tom (jag ville att han skulle heta Lambi men inte fick jag som jag ville heller :p) fast inte lika fåraktiv nu men fortfarande sträv lite krullig päls, fast samma längd och så som släthår. Näe nu blir jag virrig här... Blir det alltid släthår eller finns det undantag eller så?
 
Hur vet man att det var en rex/teddy korsning då?
Man kan inte se skillnad på en rex och en teddy så det krävs stamtavkla och ibalnd har man tidigare blandat in rex i teddy och vice versa.
En ren teddy utan anlag för rex kan inte få en strävhåig med en ren rex utan anlag för teddy så genetisk är inte alltid det du ser, därför är det mycket bra med stamtavlor flera generationer bakåt.
Enkelt och lyder alltid under samma lag :cool:

Om vi säger att grisens pappa är teddy och grisens mamma är rex så måste antingen mamman ha ett eller två anlag för teddy (finns där släta kullsyskon så är det bara ett) eller pappan ha ett eller två anlag för rex.
Det enda alternativ som kan vara annorlunda är att någon av dom är fel reggade.
 
Ok.
Det är vad de sa på djuraffären iaf, enligt mamma och Helene (var inte med när de köpte honom). Man vet ju aldrig med djuraffärer iofs, men ändå...
Fattar inte alls vad han kan tänkas vara. Pälsen ligger liksom som på ett släthår, bara det att den är sträv och liiite krullig, fast krullet har blivit mindre med åren. Usch då jag blir yr bara jag tänker på't :crazy:
 
Står den rätt upp och han är sträv så är han antingen teddy eller rex eller rent av båda raserna :cool:
 
Nope, den ligger som ett släthår :confused: Men ack så gulligt när man kan på det att stå upp som horn på huvet iaf :angel: :love:
 
minna fäller rätt mkt. Har korsningar av alla typer nästintill känns det som och en ren långhar.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Sootie
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: DarkInNight
·
  • Artikel
Dagbok Idag, och imorgon, är det marsvins-SM. Jag var där en stund idag och det var så kul att träffa alla! Jag har inte varit på någon...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Lyan
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp