Marsvins leksaker?

A

always_TsT

Det är så att min moster hade två marsvin men sen blev den ena sjuk och avled:(. så nu sitter den lilla tjejen ensam.. Finns det nån leksak man kan ha i buren så att hon blir lite sysselsatt om hon känner sig ensam? Tips!
 
Sv: Marsvins leksaker?

Helst skulle hon nog vilja ha en ny marsvinskompis tror jag.

Olika marsvin gillar olika saker, men mina grabbar ar fortjusta i att leka med en boll som man kan stoppa godis i (puttar de runt den som kommer sma godisbitar ut). Ett av mina marsvin har en liten nalle som han alskar att ligga och sova med.
 
Sv: Marsvins leksaker?

Håller med Soppan om att det bästa vore en ny marsvinskompis. Marsvin är flockdjur och ska aldrig behöva sitta ensamma. Det finns hemskt många omplaceringar därute som behöver ett hem om det är så att din moster inte vill ha en liten unge. Bara gå ut på Bl*cket eller liknande och ni kommer hitta mängder av annonser (sorgligt men sant).

Men, för att svara på frågan angående leksaker så uppskattar mina kräk när jag plockar fram långa tjocka rör av mjuk plast som jag kom över för många år sen. Det springs fram och tillbaka hur länge som helst. I djuraffärer har jag sett liknande rör/"tunnlar" gjorda av nån typ av tyg. Kostar några tior bara, så det kan vara värt att satsa på, även om marsvinet får en ny polare.
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi har haft två kaninsyskon tillsammans i sitt hägn i 11 år. Igår dog den ena. :cry: Jag har hela tiden sagt att när en dör får den...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 190
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Humla
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp