Marsvinsbur

M

Marie_C

Har varit på Ikea idag och jag hade tänkt köpa kompliment lådor som jag ska ha till marsvinsburar. Dom var slut och då hittade jag den här i stället Sänglåda, Dilling . Den är 70x77 cm och 20 cm hög. Den borde bli perfekt! Någon annan som har använt lådan till marsvinsbur?
 
Det kan säkert vara bra men låter nästan lite låg. Marsvin kan hoppa, våra i alla fall. Även om de säkert aldrig skulle hoppa UT ur buren. För hemakära marsvin funkar det säkert med den lådan.
 
Ja, mina bästa hoppare :bump: kan jag nog inte ha i den lådan men jag har några som aldrig skulle hoppa ut.
 
Jeg synes at marsvin bør ha bur med dør på siden, slik at de kan hoppe ut og inn som de vil. Med en plastkasse e.l. som bur kan de jo bare løftes ut og inn av buret, og det blir jo bare når menneskene vil/gidder...

Marsvinet jeg hadde i nesten 7 år fikk hoppe ut og inn som han ville, og jo eldre han ble jo mer tid tilbrakte han i buret.

Det er jo ikke ALLTID det passer å ha marsvinet løs på gulvet, men da kan man jo bare lukke bur-døra. Jeg synes det er best at marsvinet som oftest får velge selv, og da må man jo ha et bur som egner seg til å hoppe ut og inn av -og som kan lukkes ved behov.

:)
 
Vi har haft våra marsvin i en sådan låda och det fungerade alldeles utmärkt. Gott om plats och lätt att städa. (såklart!) Lite mixtrande att få fast vattenflaskan bara.
 

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 229
Senast: Rie
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Acto
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
683
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp