marsvinsfråga!

M

Marie_C

Jag fick in ett upphittat marsvin för några veckor sedan och han var smutsig hela han när jag fick honom. I dag när jag tittade i öronen på mina marsvin var alla smutsiga i öronen. Jag har gjort rent dom nu. Brukar marsvin bli det?
 
Jodå, dom brukar vara rätt så smutsiga i öronen...jag brukar blöta en bomullstuss med vatten å greja runt lite i öronen så blir dom snart rena å fina igen :D
 
Okej, jag använde olja för att få bort det och det funkade bra. Jag använde matolja som vi brukar använda till katter med skabb. Och petade lite med tops. Tur att det bara var smuts is alla fall :p
 
...tror øremidd kan se ut som skitt/smuts... Kommer "skitten" stadig tilbake uten at du skjønner hvordan de får det til ;) kan det være verd en ekstra sjekk.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
536
Senast: Murray
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp