Marsvinsfråga

M

Marie_C

Den 31 augusti flyttade jag ihop Pappan och Greta . Pappan har gått ner mycket i vikt, kan det bero på att han har en hona att passa hela tiden? :confused: Hon har börjat att bli lite rund nu så jag tror att det blir bebbar :love:. Ska bli jättekul! Men nu åter till ämnet, vad är det bästa att göra? Jag tycker att dom får hur mycket mat som helst nu och tycker att det är konstigt att han inte går upp i vikt. Det är inte heller så att han låter Greta äta upp all mat. han brukar se till att han får det han vill ha.
 
är det hennes egen pappa :confused:
Annars vore ju mitt första antagande just det att han endaså lät henne äta först och mest ,eller så kör hon iväg honom och äter först så mycket hon vill ha (i marsvinsvärlden = allt :D) .
 
Nej, det är inte hennes pappa, han heter bara det! Han brukar se till så att han får mat först och det är snarare han som kör undan henne från maten.
 
Det är fullt möjligt att han tunnats ut för att han går men en hona.
Antar att det är som med hundar, vissa använder mycket av sin energi åt att uppvakta tjejerna medans andra bara gör det när dom har chansen att komma till :D
Min hanne går med 3 honor men har inte gått ner i vikt, han vet att det inte är någon ide att lägga energin på att uppvakta tjejerna hela tiden utan jag hör på honom och honorna när det börjar närma sig brunst ca 1-2 dagar innan :p
Dom andra dagarna ägnar han inte alls nämnvärd energi på att uppvakta dom :cool:
 
Varför inte flytta pappan igen då? Du ska väl ändå inte ha kvar honom tillsammans med Greta och ungarna när de kommer?

malu
 
Ja jag har tänkt flytta honom nu för jag vill inte ha en kull till direkt sen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp