grodan21

Trådstartare
Jag har för första gången gången köpt en martingal till hästen och idag när den skulle passas in på hästen insåg jag att jag inte har en aning om hur den ska sitta :o Så hur passar jag in en martingal?
 
Jag har för första gången gången köpt en martingal till hästen och idag när den skulle passas in på hästen insåg jag att jag inte har en aning om hur den ska sitta :o Så hur passar jag in en martingal?

Såhär. 😊

Hur ”kort” man vill ha den mellan sadelgjord och de löpande ringarna är individuellt. Det beror på hur högt du vill att hästen skall kunna höja huvudet innan det tar stopp.
Tänk också på att det mellan halsringen och sadelgjordsfästet inte får glappa för mycket, pga risken att fastna med en hov där.
 

Bifogade filer

  • 2533934E-AD58-4E12-AE76-CA1DD6955A16.jpeg
    2533934E-AD58-4E12-AE76-CA1DD6955A16.jpeg
    35,7 KB · Visningar: 15
Får ta och göra ett gäng nya hål i remmen som fäst i sadelgjorden. Hur tajt ska den sitta?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Vi har precis köpt en 7-årig valack som ska bita på grimskaft eller annat han kommer åt. Han är inte elak, men ska bita på allt. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Badtz Maru
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
640
Hemmet Jag köpte mig en väckarklocka idag och när jag öppnade facket för batteriet så står det att det ska vara ett batteri med beteckningen...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp