Bukefalos 25 år!

Har hört att ringarna ska (när martingalen är sträckt) gå upp till mankens höjd om man håller dem rakt upp från bringan. Men det beror väl lite på hur hästen håller sitt huvud vanligtvis oxå skulle jag tro, den ska ju bara känna av martingalen när den kastar upp huvudet. Har själv ingen erfarenhet av martingal men det är vad jag lärt mej.

J

JagVetallt

Sv: MARTINGAL

Ringarna ska gå upp till ganahcerna på hästen när den är sträckt. :bump:

C

clint Eastwood

Sv: MARTINGAL

Ska och ska....
Jag har min martingal så pass lång att när hästen står med normal huvudföring på helt fria tyglar är "stropparna" inte spända. Skall bara spänna om huvudet åker upp över normal höjd så risken finns att man får en näsbränna:D

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 16 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska köpa en martingal till min islandshäst / grov C ponny, han är 137 cm i manken, hyfsat nätt för att vara islandshäst men...
Svar
3
· Visningar
339
Utrustning Har en skruv som trillat av från min Bates sadel, liksom hela skruven till koppjärnet samt den öglan till tex martingal. Någon som vet...
Svar
3
· Visningar
469
Utrustning Behöver köpa ett nytt bett till vår ponny. Hon ska enligt tandläkare ha stl 9,5 med fasta ringar. Många av de lite dyrare betten som ser...
Svar
7
· Visningar
808
Hundhälsa Jag har en golden retriver hane på 2 år hemma hos mig på prov. Tanken är att han ska stanna här. Funkar super med både familjen andra...
Svar
8
· Visningar
841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Ridrädsla

Omröstningar