Martinique & Tea - genom eld & vatten

Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Vad jag undrar är hur hon kunde ta sig rättigheten att tvinga och slå din häst mot din vilja?? :confused:
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Ingen säger emot "henne". Det vågar man helt enkelt inte.
Jag var "bara" 11 år (ingen ursäkt, bara konstaterande!) så jag hade inte direkt något att säga till om.

Funderar verkligen på att anmäla...
Går det, såhär i efterhand?

Kanske kommer att ångra det, då man inte ska käfta emot HENNE...

Ska dessutom på prel. prao där snart... :crazy:
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Jag tycker att du ska anmäla henne. Hon har ingen rätt att slå en häst som inte är hennes, utan tillåtelse av ägaren.

Jag tycker inte att hon har rätt att slå en häst på det viset överhuvudtaget :mad:

Vad gör hon om du säger emot henne då? Tror inte hon kan göra så mycket egentligen..
Men om hon gör sånt här utan att få en anmälan på sig så kanske hennes elever tror att det är den rätta vägen att "uppfostra" en häst. Eftersom läraren som de ser upp till, gör så..
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Men GÅR det nu då? :confused:

Vad hon gör om jag säger emot henne?
Jadu. Ingen aning. DÅ hade jag ju INGET att sätta emot...
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Jag vet inte...Ring och fråga? Varför anmälde du inte direkt? Eller dina föräldrar?

Jag skulle ha varit så ***** förbannad på människan efter en sån sak att jag aldrig skulle pratat med henne igen. Ingen ska slå min häst. Men jag är ju vääldigt långsint också :smirk:
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Bra skrivet!!
En envis häst måste man få på tycker jag och hur då??
Stod själv å väntade ut en 9-åring en gång som åkt kontinuerligt under flera år men som plötsligt en dag inte skulle gå på, jag fick vänta lugnt och tålmodigt i nästan 6 timmar innan jag tappade lite humör å hästen gick på. Hon stod å sov å gäspa med framfötterna på lemmen. Samma häst fick jag rida hem från träningen några veckor senare och därimellan hade hån åkt ca 3 ggr/v...
En rädd häst får man inte på... tror jag...
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Varför sa inte dina föräldrar ngt till henne? :confused:
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Det är frågor som jag troligen aldrig kommer få svar på. :(
Troligen var vi så chockade allihop...
Fattade inte vad som hände. :(
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Därför undrar jag (men förväntar mig ingetsvar) om hästen var RÄDD eller bara VRÅNG? Hur har hon åkt hos förra ägarna etc?

Varför skulle du inte få något svar? :confused:
Nu har du ju redan fått det i ett tidigare inlägg från mig, men iaf... :confused:

Har ingen aning om hur hon var hos förra ägaren/uppfödaren.
Hon SA att Mattan skulle vara lättlastad osv.

När jag tänker efter, så ringde vi faktiskt den f.d. ägaren efter händelsen.
Då sa hon att hon aldrig gjort något liknande.
Detta har jag svårt att tro på, pga. lite andra saker... :smirk:

Fattar fortfarande inte hur man kan använda SPÖ på en 10 månader gammal häst? :crazy:
Självklart fick ju hästen välja om den ville ha något behagligt eller ej, men iaf.
Man använder inte någon form av våld på hästar - envisa ("vrånga" :p) eller inte...
Så tycker JAG.
 
Re: Martinique & Tea - genom eld & vatten

Usch, jag tror inte folk vill veta vad jag skulle göra mot dom som försökte med nåt sådant. :mad: Vilka idioter!!
Iaf så lär jag inte stöta på någon som vill ta i för hårt vid transporten eftersom hästen lugnt knallar in (var inte ens rädd första gången) och är det t o m havre längst fram så blir det nästan trav in :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 234
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp