Marzine 50mg

Sv: Marzine 50mg

Kan tillägga att jag (pga antagligen Ibs) har kraftigt illamående ganska ofta. Det enda läkemedel som hjälpt för mig är primperan. (Finns som supp för de tillfällen då jag mår illa och spyr om jag försöker ta något via munnen). Lergigan och liknande har inte hjälpt mig mot illamående utan bara gjort mig trött, men det är ju väldigt olika så enda sättet är väl eg att prova.
 
Sv: Marzine 50mg

Ja, det måste ju vara opraktiskt, minst sagt. Har samma problem som förskollärare. Igår spydde ett barn rakt ut, helt utan förvarning. Då kan man ju inte springa och gömma sig precis, utan får "glatt" ta hand om och tvätta det stackars lilla barnet samt städa upp på matta/golv. Inget roligt, och självklart riskerar man att själv smittas, men man kan ju inte bara dumpa över allt obehagligt på kollegerna...
 
Sv: Marzine 50mg

Nu får du ursäkta om detta verkar snokande, men läste i en annan tråd att du utbildar dig till uska. (Jag jobbar själv som uska, men pluggar nu är snart färdig sjuksköterska) och kan säga att på alla ställen jag jobbat på så förekommer det av och till mycket spyor och vinterkräksjuka, då ingående ju i ens jobb både att ta hand om vårdtagaren och sanera efter spyor. Det är inget som riktigt går att komma ifrån när man jobbar i vården (spec som uska).
Hur tänker du ang detta och ditt val av utbildning?

Det där vet jag redan om, faktiskt. Och jag vill ha utbildningen. Jag räknar inte med att ha min fobi hela livet utan faktiskt bli av med den eller iallafall komma på trix hur jag ska göra för att putta den åt sidan. Och bara för att jag är rädd NU, så vill jag inte hoppa över utbildningen.


Ja, det måste ju vara opraktiskt, minst sagt.

Varför?
 
Sv: Marzine 50mg

Jag har blivit spydd på flera gånger på jobbet inom vården. Och då har det bara varit mentalvård, med rätt fysiskt friska alltså.

Om du ska jobba som uska ska dina fobier vara borta då du börjar, för ingen har tid med en studerande eller en färdig uska som inte kan ta hand om vissa patienter för att det finns spyor/diarré/slem/urin i rummet.

Ut och åk buss varje helgkväll.
 
Sv: Marzine 50mg

Jag vet det. Snälla kan ni inte hålla er till ämnet i tråden? jag vill inte diskutera min utbildning.
 
Sv: Marzine 50mg


Det säger väl sig själv, varför det skulle vara fruktansvärt opraktiskt att ha kräkfobi när man jobbar med små barn? Man skulle inte kunna ha bajsfobi eller snorfobi heller för den delen...;) Och det är nog inte så bra att ha som uska heller, skulle jag tro.

Du får nog göra som andra redan har föreslagit, dvs utsätt dig för situationerna som är jobbiga i stället för att gömma dig!
 
Sv: Marzine 50mg

Det säger väl sig själv, varför det skulle vara fruktansvärt opraktiskt att ha kräkfobi när man jobbar med små barn? Man skulle inte kunna ha bajsfobi eller snorfobi heller för den delen...;) Och det är nog inte så bra att ha som uska heller, skulle jag tro.

Du får nog göra som andra redan har föreslagit, dvs utsätt dig för situationerna som är jobbiga i stället för att gömma dig!

Ja absolut är det rätt dumt att jobba inom vården när man har emetofobi.
Men som jag skrev så har jag ju inte tänkt leva med fobin hela mitt liv. Det är väl bra att utbilda sig nu så jag har utbildningen än att vänta och utbilda mig när fobin väl är borta!?

Och ja, jag vet liksom vad som innebär med att bli av med en fobi. Jag har blivit av med flera fobier (som jag skrivit). Men som sagt vill jag inte diskutera detta. Det jag undrade var om medicinen bara, och nu har jag fått svar. Tack ni som svarat på det :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
793
Senast: Enya
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 017
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Enya
·
Samhälle Med jämna mellanrum ser jag artiklar om människor som har nekats medicin för den är för dyr/ej kostnadseffektiv. Sällan står det hur dyr...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp