Mascara som hålls PÅ ögonfransarna!

Jag som har oljiga ögonlock och alltid måste preparera ordentligt har aldrig haft problem med mascaror. Undrar varför det är så olika? Just sådana som jag borde ju ha problem.

Är det direkt första gången ni använder dem? Gnuggar ni er i ögonen?

Jag antar att svaren på frågorna är "nej".....annars hade det väl inte varit ett problem, antar jag?

Kanske kan det iofs vara just det att jag har "smörjda" fransar så att inte mascaran torkar ut när den ligger på fransen?
 
Tipsar också om Sensai mascara 38C, lätt! Den tvättas bort i varmt vatten (behövs ingen rengöring), då smular den liksom av, så det blir inget rinn eller svart klet runt ögonen. Den enda mascaran jag använt under flera flera års tid

Håller helt med, sedan jag provade denna för några år sedan har jag aldrig vågat pröva någon annan mascara, bästa ever, aldrig aldrig någonsin att mascaran rinner, hur svettig eller hur mycket jag än gråter. Dessutom så lätt att tvätta av. Om en mascara kunde få nobelpris så hade denna fått den varje år
 
Vilken är er bästa mascara? Som inte smetar av sig efter halva arbetsdagen o delvis ligger under ögat? En icke-djurtestad önskas.Även övriga tips, om det finns, hur man får mascaran att sitta kvar bättre....
Kanebo 38 grader. Den går bara bort med varmt vatten och sitter i övrigt som berget.

När man tvättar bort den ser man inte ut som en tvättbjörn utan den går bort lätt och bra.

(eller bästa och bästa, har aldrig fått någon annan att fungera vettigt. Även om man somnar med den i ett tält kan man se normal ut när man vaknar.)
 
Senast ändrad:
Snapscara!!!! Bästa ever!!! Från maybelline. Har använt Dior förut men denna slår dior! Kostar typ 139kr så sjukt billig. Sitter kvar även om jag tränar ett stenhårt svettigt pass (brukar försöka vara osminkad vid träning men ibland blir det inte så). Men ändå superlätt att få bort. Och smular INTE! Tycker alla andra gör det men inte denna. Du kan tacka mig sen ;)
Jag håller med dig, Maybelline är absolut bäst av de bästa. Jag brukar även använda Lancome Doll Eyes, men Maybelline är bättre. Jag köpte min senaste på Eko för 69 spänn.
 
Sephora collection - outrageous curl mascara
Den är bland de bästa jag använt. Den är dessutom vegansk (djurproduktsfri och ikke djurtestad!)
 
Jag har testat typ 100 olika och den allra bästa är denna, Tiara, kostar 59 kr (!!!) Och sitter som berget. Sover ofta borta med jobbet och sover då med smink och det ser typ exakt likadant ut på morgonen som dagen innan. Kan vara lite knepig att få bort, men funkar bra med sminkservetter. Går bort som korvar, inte ens då smetar den ut sig.
https://jennypshop.se/sv/tiara-mascaran/tiara-mascara-volym.html
Testa med riktigt varmt vatten! ;)
(Jag har fått förklarat för mig att den är en kopia av 38-graders mascarorna, men får inte heta något med det.)
Den är den enda som sitter bra för mig också.
 
Testa med riktigt varmt vatten! ;)
(Jag har fått förklarat för mig att den är en kopia av 38-graders mascarorna, men får inte heta något med det.)
Den är den enda som sitter bra för mig också.
Hon så det till mig också men tyckte det smetade ut sig då, servetter funkar som sagt, men inte så bra för miljön... Kanske ska ge varmvatten en ny chans :)
 
Vilken är er bästa mascara? Som inte smetar av sig efter halva arbetsdagen o delvis ligger under ögat? En icke-djurtestad önskas.Även övriga tips, om det finns, hur man får mascaran att sitta kvar bättre....

Jag använder No Compromise Mascara från Oriflame. Det är en "38-graders mascara" - alltså vattenresisten och tas bort med varmt vatten. Passar mina fransar perfekt och sitter så himla bra även när jag blir rejält svettig eller cyklar i regn. Enkel att tas bort. Oriflame använder inte heller djurförsök på sina produkter, och har aldrig gjort sedan de startade 1967.

/Lizzie
 
Jag använder No Compromise Mascara från Oriflame. Det är en "38-graders mascara" - alltså vattenresisten och tas bort med varmt vatten. Passar mina fransar perfekt och sitter så himla bra även när jag blir rejält svettig eller cyklar i regn. Enkel att tas bort. Oriflame använder inte heller djurförsök på sina produkter, och har aldrig gjort sedan de startade 1967.

/Lizzie

Ger den volym också?
 
Jag köpte Miss Baby Roll från L'Oréal någon gång när den råkade vara billig på H&M och är otroligt förtjust i den. Sitter superbra och är lätt att måla snyggt med, vare sig man vill ha lite lättare dagtid eller skapa lite mer volym och effekt. Gillar även deras Miss Manga.

(Vad gäller djurtester så är L'Oréal lite besvärligt förstår jag - produkterna som säljs i EU ska dock inte vara djurtestade, men då de säljer produkter i Kina så testas produkterna som ska saluföras där enligt kinesiska regler. Läs mer här.)
 
Helt plötsligt så ramlar alla mina mascaror (provat flera olika nu) ner under ögonen. Har inte bytt hudrutiner eller liknade men det tar inte lång tid innan jag är helt svart under ögonen. Hade Kanebo för många år sen men tyckte den satt så himla hårt. Finns det någon annan vattenfast som är lite lättare att tvätta av?
 
Vad beror det på? Jag har hur många olika sorter som helst och ingen kletar, smular eller rinner. Använder aldrig vattenfast heller.
 
Vad beror det på? Jag har hur många olika sorter som helst och ingen kletar, smular eller rinner. Använder aldrig vattenfast heller.
Jag är som du, så jag antar att det det beror på fler faktorer, tex längd och form på fransarna, hur fet hud man har osv :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och...
2
Svar
36
· Visningar
1 991
Senast: AraSlei
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 821
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp