Mascara utan smul

Flixon

Trådstartare
Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och lägger sig under ögat (men bara ena ögat :cautious: ). Nu är den snart slut och jag behöver en ny, men den har ju utgått ur sortimentet :arghh:
Jag hittar inte den gamla tråden tyvärr. Så ge mig era bästa tips på smulfri mascara, bonus om den är vattenfast också! Och helst inte snordyr 😅
 
Det där är nog väldigt olika från person till person, dels vilken typ av fransar man har och dels hur man applicerar mascaran.

För mig spelar det ingen roll vilket märke eller typ av mascara jag använder, såvida jag inte sover med den på/gnuggar ögonen mycket smular ingen mascara.

Just nu varierar jag mellan isadoras "nature inhanced", "high impact", "insane volume" och ingen av dem smular.
 
Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och lägger sig under ögat (men bara ena ögat :cautious: ). Nu är den snart slut och jag behöver en ny, men den har ju utgått ur sortimentet :arghh:
Jag hittar inte den gamla tråden tyvärr. Så ge mig era bästa tips på smulfri mascara, bonus om den är vattenfast också! Och helst inte snordyr 😅
Jag tipsade idag om Sensais 38c Mascara. Den är grym! Smular inte och sitter kvar hela dagen där den ska, trots att jag är ute i regn och blåst.

1665241269626.png
 
Jag tipsade idag om Sensais 38c Mascara. Den är grym! Smular inte och sitter kvar hela dagen där den ska, trots att jag är ute i regn och blåst.

Jag återkommer också till den även om jag ibland försöker testa andra. 😅 Den vanliga ger ett lite väl neutralt resultat för mig, men volymmascaran är super!

Vill man ha en som förlänger bra är även fiberwig smulsäker, men det är raka motsatsen till vad jag behöver.
 
Det där är nog väldigt olika från person till person, dels vilken typ av fransar man har och dels hur man applicerar mascaran.

För mig spelar det ingen roll vilket märke eller typ av mascara jag använder, såvida jag inte sover med den på/gnuggar ögonen mycket smular ingen mascara.

Just nu varierar jag mellan isadoras "nature inhanced", "high impact", "insane volume" och ingen av dem smular.
För mig beror det på mascara, alla utom snapscaran börjar smula under ena ögat efter ett par timmar. Då applicerar jag ju den precis likadant som alla andra mascaror jag testat.
 
För mig beror det på mascara, alla utom snapscaran börjar smula under ena ögat efter ett par timmar. Då applicerar jag ju den precis likadant som alla andra mascaror jag testat.
Jag tror det är i kombination med ens hud?
Upplever samma sak, många mascaror smular. Just nu har jag en från.. hmm.. indy beauty. Den funkar bra. Innan hade jag från Benefits och den höll sig också :)
Jag kan inte heller ha ögonskugga utan primer, allt lägger sig bara i ett veck då.
 
Finns kombon icke-smul och fler fransar? Får lätt en look av lösögonfransar á la dragqueen så helst någon som separerar bra och som inte ger för mycket volym.
 
Jag tycker Sweed är suverän! Originalet med gummiborste använder jag.. Smular inte det minsta, trots att sminket sitter från 06.00 på morgonen till 23.00 på kvällen… Det enda som är negativt är att den kan vara lite svår att få bort utan riktig sminkborttagning.
 
Jag gillar sensai, har provat två olika varianter och trivs bäst med ”lash volumiser 38 C”.
Icke-vattenfasta maskaror smetar ut sig/tappar formen på mig, troligen för att min feta hy påverkar. Vill dock inte ha vanlig vattenfast för oljebaserad sminkborttagning funkar dåligt med mina linser. Perfekt med dessa som går bort med varmt vatten men annars sitter som berget👌
 
Lamcome har alltid funkat på mig. Men sen provade jag en mascara från Jane Iredale, och nu är det den jag använder. Den ger långa, separerade fransar, sitter bra och går ganska lätt att få bort. Jag kör ett serum under också, ska sägas.

Jane Iredale säljs på skönhetssalonger; vet inte om man kan hitta märket annars.
 
Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och lägger sig under ögat (men bara ena ögat :cautious: ). Nu är den snart slut och jag behöver en ny, men den har ju utgått ur sortimentet :arghh:
Jag hittar inte den gamla tråden tyvärr. Så ge mig era bästa tips på smulfri mascara, bonus om den är vattenfast också! Och helst inte snordyr 😅

Lancome Hypnose eller Dior. Båda sitter bra och om de räknas som dyra får var och en avgöra.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade ingen ny Sadellistan-tråd, bara nr 2 som är låst, och har sökt, och sökt, och sökt, utan att finna. ;) Jag har en...
Svar
4
· Visningar
1 095
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 545
Senast: Lavinia
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp