Mash the pony-tillskott?

Krans

Trådstartare
Hej, såg att Chia de Gracia kommit med nån ny produkt som heter Mash the pony. Jag har dock inte hittat utfodringsrekommendationer.Blev dock lite förvånad då jag såg att pulverpåsen på 3.5 kg kostar ungefär lika mkt som en stor säck "vanlig" mash!Måste ju vara väldigt lite man ska ta då?Vad är skillnaden mot att ge vanlig mash, om huvudsyftet är att ge det bara för att få i hästarna mera vätska nu i kylan?Någon klokare än jag?🙂
 
Skillnaden är att du får en glansig snajsig designad påse och ont i plånboken. Kan varmt rekommendera en klutt melass i ljummet vatten om hästen behöver vätskas upp.
 
Hej, såg att Chia de Gracia kommit med nån ny produkt som heter Mash the pony. Jag har dock inte hittat utfodringsrekommendationer.Blev dock lite förvånad då jag såg att pulverpåsen på 3.5 kg kostar ungefär lika mkt som en stor säck "vanlig" mash!Måste ju vara väldigt lite man ska ta då?Vad är skillnaden mot att ge vanlig mash, om huvudsyftet är att ge det bara för att få i hästarna mera vätska nu i kylan?Någon klokare än jag?🙂
Du ska ge 50-200 gram av den per dag. Ger du maxdos räcker den då alltså 17,5 dagar.

Jag ger hellre smaksatta, sockerfria elektrolyter i en hink vatten om jag just vill vätska upp hästen. Det ger ju också en ökad törst och med det ökat värskeintag. Och så slipper man stoppa i hästen en massa junk den inte behöver eller rent av inte är så sunt att få i sig av via mash.
 
Du ska ge 50-200 gram av den per dag. Ger du maxdos räcker den då alltså 17,5 dagar.

Jag ger hellre smaksatta, sockerfria elektrolyter i en hink vatten om jag just vill vätska upp hästen. Det ger ju också en ökad törst och med det ökat värskeintag. Och så slipper man stoppa i hästen en massa junk den inte behöver eller rent av inte är så sunt att få i sig av via mash.
Men vad heter ett sånt preparat då? Står det elektrolyter på förpackningen?
 
I mjölk??? Till häst???

Jag tolkar texten som att det ska blandas med vatten till häst.

För hästar
Hästar förlorar elektrolyter i samband med ansträngning, transporter, sjukdom och stress. Förlusten av vätska och elektrolyter kan ge upphov till sänkt prestationsförmåga, muskelsvaghet och uttorkning. För att minska risken för detta kan ersättning ges tillsammans med fri tillgång till friskt vatten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp