Mask under sommaren

Abeotoo

Trådstartare
Hej alla,

Två snabba frågor :-)

1. Får katten bara spol- och bandmask av fåglar, eller kan de få detta av mössen också?
2. Ska man ge tabletter mot mask endast när man ser att dom har det, eller ska de ha löpande under sommaren?

Tack!

Avmaskar man i onödan så kan maskarna bli resistenta mot avmaskningsmedlen så avmaskning bör endast ske vid konstaterad mask, antingen att man ser med blotta ögat eller har gjort ett test med Kolla masken som kan köpas på bland annat apoteket.

Tack för toppentips med "Kolla masken". Ska kolla in den, vill ju inte att Sigge ska få stark(?) medicin i onödan :-/

Liknande trådar

Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
347
Senast: MJLee
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Tualma
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 297
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka