Status
Stängd för vidare inlägg.
B

BrokenSilence

hur vanligt är det med barn som får mask i magen? vad får dom det av och hur åtgärdar man det?
 
Sv: mask?

Det är mycket vanligt.

Det finns litet överallt.

Det finns maskmedel på Apoteket.
Och så gäller det att få ungarna att inte köra runt händerna överallt och stoppa fingrar i munnen.
Tugga på naglarna är t.ex. inte bra.
 
Sv: mask?

åkejj. visste inte att det var vanligt :crazy:

bara funderade lixom, bland hästar , hundar å katter t ex är det ju inte ovanligt med mask. människor borde inte vara så olika tänkte jag

vet du hur mycket sånt maskmedel kostar? undrar mest hur mycket det skiljer prismässigt mot tex maskmedel för hästar
 
Sv: mask?

Jag hade det när jag gick på dagis, och kommer ihåg det väl eftersom det kliade så fruktansvärt. Så de märker man om ens barn får, i alla fall av den sorten jag hade.
 
Sv: mask?

Kliar som fasen i ändan strax efter att barnet somnat.
Och så redigt ont i magen kan det bli.

Maskmedlet är inte så dyrt alls.
 
Sv: mask?

Min son fick mask för ca 1 år sedan. Det kliade som katten när han precis hade somnat och jag såg att det var vita små maskar runt analöppningen på honom.

Jag ringde bara till vårdentralen och fick maskmedel utskrivet till hela familjen och tvättade alla sängkläder och handukar och sedan dess så har ingen av oss haft det,

Anneli
 
Sv: mask?

är maskmedel för människor receptbelagt?

och finns det olika typer av maskmedel för människor oxå? som för hästar tex..
 
Sv: mask?

Den vi fick var på recept men jag tror nog att det är samma som du får receptfritt. Jag fick den faxad av våran distriktsköterska till apoteket.

Gå in på fass och leta så kan du nog hitta dina svar.

Anneli
 
Sv: mask?

hittar bara bandmask medel. får människor bara bandmask?
 
Sv: mask?

Jag läste ett tips om att man skulle ge barnet morötter (råa) för det tog bort mask, och det var ju även bra i "förebyggande" syfte!
Vet inte om det stämmer men jag ser till att ofta ge sonen morötter efter att jag läste det :bow: det skadar ju inte i alla fall :D !
 
Sv: mask?

Eller Vanquin. Finns både som tabletter och flytande (körsbärssmak). Det är rådigt att ha barnet naket och i badkaret om man ska försöka ge flytande, det färgar något ohyggligt!
 
Sv: mask?

Mina ungar var ÖVERlyckliga då de fått Vanquin.
Skiten blir nämligen röd, vilket barnen tyckte var ooooerhört lustigt!
(Vadå lättroade barn :banana: )
 
Sv: mask?

Japp! Och om barnet tycker att medicinen ska spottas ut (flytande) och sen upptäcker att det är BLOOOOOOD och blir hysterisk och tänker hoppa ur badkaret blir det ännu roligare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: fijja
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 204
Senast: dobbis
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 528
Senast: vilde
·
Katthälsa Toni verkar så himla hungrig hela tiden och går omkring och skriker på mig. Hon är normalt sett en rätt kräsen katt som inte äter...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 007
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp