amalia

Trådstartare
Jag har en honkatt som är sex år. Hon är mestaldels inne men går ut ibland. Hon har betett sig konstigt några gånger och jag funderar på om det kan vara mask (har kollat bajset noga och ingenting syns där eller i rumpan på henne).

Ibland far hon iväg och sätter sig sedan och tvättar sig ovanför "svansroten" och sprätter med bakbenen (som de kan göra när de blir blöta om baktassarna).

Hon är besvärad i kanske 5 minuter och sedan är det inget mera. Det har hänt nu vid tre tillfällen med några veckors mellanrum.

Vad tror ni? Var in på apoteket och frågade och fick rådet att avmaska med drontal för att se om det blev någon skillnad.
 
Sv: Mask?

Har aldrig sett en katt med mask ha sådana symptom, men det väl inte omöjligt antar jag. Det kan ju vara analsäckarna som irriterar också. Ring till en veterinär och fråga om råd.
 

Liknande trådar

Katthälsa En av mina katter är en riktig jägare.. Oklart hur mycket råttor och sorkar hon äter egentligen. Men nyss åt hon två möss på en timme...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Nu har jag tagit mod till mig och tänkte rådfråga er på bukefalos lite ang. våran katt! det är lite allmänfrågor, jag hoppas titeln...
Svar
5
· Visningar
1 876
Hästvård Jag börjar bli desperat!!! Har en shettis som under de 3 åren jag haft henne mer eller mindre tyckt att det varit "skönt" att klia...
2
Svar
21
· Visningar
5 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp