Masked Singer

Emtherlia

Trådstartare
Nån som kollade? Går på 4:an på fredagar.

Jisses vad svårt det var att gissa, kände att jag satt som ett frågetecken under hela programmet.:laugh: Har ni några bra gissningar på vilka som döljer sig under kostymerna?
 
Det var inte enkelt! Jag tror jokern är Mariette 😊 Och det grundar jag på den knäande dansen i sista battlet 😂🤷‍♀️ Annars har jag ingen aning. Tror man ska vara väldigt uppmärksam på ledtrådarna.
 
Jag kollade, men den där "tillgjorda" rösten de använde för att inte avslöja artisterna var fruktansvärt jobbig. Hade föredragit om någon icke-tävlande kunnat läsa upp allt istället. Missade garanterat flera ledtrådar pga det där. Tycker även det varit extremt lite information om hur tävlingen faktiskt går till och tja... Är totalt sett inte jätteimponerad. Är ändå nyfiken på vilka artister som är med, så jag kommer nog se fler avsnitt.
 
Sjöbjörnen är jag helt säker på vem det är! Tittade nämligen på ett annat program I veckan (på play som egentligen sändes långt tidigare) där personen i fråga berättade exakt samma historia om sin idrottsbakgrund och svenska rekord :D
Gud vad frustrerande, jag känner igen historian men kan inte identifiera vem det rör eller eller vart jag sett det.
 
Jag tror att enhörningen är Ellen Bergström. Sen kände jag mig helt säker på att monstret var Sean banan medan jag tittade men det har bleknat något nu 🙈
 
Funderar på om monstret är Christer Fuglesang, baserat på ledtrådarna.
Men vet inte om han skulle ställa upp, eller om han kan sjunga :p.
 
Av någon anledning har jag fått för mig att Persbrandt är monstret, men sedan kanske det inte alls passar in i hoppat över första klass etc. Eller kanske Peter Stormare, haha.
 
Får se om jag gillar programmet bättre framöver. Jag fastnade inte riktigt för det efter bara en gång. Kändes mest lite flamsigt och tramsigt - och vimsigt. Men det tar sig kanske!
 
Eftersom jag hör lite illa så missade jag de flesta ledtrådar.
Nu läste jag någonstans att texttv finns på 199 så det ska jag använda mig av nästa gång.
Idrottsbakgrund på Sjöbjörnen hörde jag inte, läste det här nu, och gissade på Richard Söderberg. Enbart på storlek och
sångförmåga. Tänkte att han kan väl sjunga på "vanligt" vis också och även då ha bra röst.

Övriga har jag ingen som helst aning, hörde ju ytterst få ledtrådar.
 
Det var jättesvårt men roligt! :) Jag tror att godisautomaten är Jimmy Jansson och sjöbjörnen John Lundvik. Resten har jag ingen koll på :D
Jag håller med om Jimmy Jansson som Godisautomaten!
Dock hade ju inte Sjöbjörnen gått gymnasiet och John Lundvik gick ihop med mig på Katedral i Växjö, så jag tror det är Anders Bagge.. 😊
 
Jag håller med om Jimmy Jansson som Godisautomaten!
Dock hade ju inte Sjöbjörnen gått gymnasiet och John Lundvik gick ihop med mig på Katedral i Växjö, så jag tror det är Anders Bagge.. 😊
Jag har nog släppt John på sjöbjörnen. Men har Anders hållt på med löpning?
 
Vad tror ni idag? Hos oss tror vi:
Draken - Johanna Nordström (säker)
Korpen - Tobbe Blom
Isvargen - osäker!
Roboten - Nassim Al Fakir (säker)
Fåret - Christina Schollin (säker, avslöjad)
Voodoodockan - Hans Rosenfelt
 
Alltså, grejen är ju att personerna som sjunger inte är sjungande artister i vanliga fall. Det är det som gör det hela svårare.

Det gissar på instagram, för övrigt. Är man först att gissa rätt så kan man tydligen vinna nåt pris.
Men har Anders hållt på med löpning?
Han har åtminstone sysslat med friidrott i sin ungdom.
(googlade lite, det verkar dock finnas en namne till honom som är betydligt yngre, som också friidrottar...)
 

Liknande trådar

Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 167
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
854
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp