Massage gun

Fiorano

Trådstartare
Nån som använder massagepistol till häst? Jag är rätt svag i händer och fingrar så tröttnar jämt jag försöker massera. Blev lite sugen på att testa en massagepistol istället! Vet inte riktigt hur mycket eller hur hårt en ska använda den?
 
Också nyfiken dock sätt en del youtube klipp där hästmassörer använt de. Lite sugen till min nisse som gärna skulle behöva komplement i mellan han träffar sin hästmassör.
 
Inte provat massagepistol, men det är viktigt att inte ta i med händer och fingrar när man masserar, kraften kommer ända nerifrån benen/fötterna och det är viktigt att arbeta ergonomiskt. Väldigt lätt hänt att skada sig i händerna annars.
 
Inte provat massagepistol, men det är viktigt att inte ta i med händer och fingrar när man masserar, kraften kommer ända nerifrån benen/fötterna och det är viktigt att arbeta ergonomiskt. Väldigt lätt hänt att skada sig i händerna annars.
Nä och och jag har inte nån bra teknik haha. Tröttnar så fort att jag gärna har nåt tekniskt hjälpmedel 😁
 
Jag har en till mig själv. Min klena karl klarar inte av vibrationerna när han hjälper mig...
 
Var lyhörd för vad din häst säger. Du ska inte trycka om du inte vet vad du gör. Lite skön massage är bara gott men att manipulera muskler med en kraftfull pistol är riskfyllt.

jag har en flowgun som jag använder till mig och hästen. Den är mkt kraftfull så den trycker man absolut inte ner i en öm muskel om inte hästen ser ut att vilja det och aldrig när hon visar att det inte är skönt.
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 580
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
434
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 922
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp