Massage vid löp

movi

Trådstartare
Jag har bokat massage till hunden, och nu började hon löpa. En vän säger att då bör dom inte få massage. Jag själv har ingen aning. Aldrig hört det tidigare.
Kan dom få massage vid löp? Om inte, varför ska dom inte ha massage?
 
Jag är massageterapeut för hund och jag och mina kollegor från samma utbildning masserar vid löp. Vi har flertal kontraindikationer men inte just löp. Kanske har andra massagetekniker andra kontraindikationer dock.
 
Det går alldeles utmärkt att massera under löp. Min köpte senast och jag dubbelkolla med både sambon som är utbildad hundmassör och med hon som skulle massera. Och hon är väldigt erfaren och duktig och har ett gäng utbildningar inom området.
 
Tack för svar. Ska ringa idag till hon som har massagen och kolla vad hon har för riktlinjer 👍 Blev så förvånad då jag aldrig hört det förut.
 
Jag är massageterapeut för hund och jag och mina kollegor från samma utbildning masserar vid löp. Vi har flertal kontraindikationer men inte just löp. Kanske har andra massagetekniker andra kontraindikationer dock.
Samma här. Jag har inget som helst minne om att vi pratade om löp när jag utbildade mig hos Axelssons.
 
Det borde ju bara vara positivt med massage under löp tänker jag sådär i min mänskliga enfald.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har inte haft tik förr och funderar över om allt är normalt ställt med min lilla tvååring som just nu har sitt fjärde löp. Under...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: Sel
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 162
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 636
Senast: Takire
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 750
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp