Rie

Trådstartare
Brukar ni variera vilken massör ni går hos?
Under åren har det blivit besök hos några olika, beroende på var jag har jobbat.

I år gick jag till den vanliga, men vid nästa tillfälle - i sommar- hade hon semester så jag tog en helt ny.
Vid gången därpå så hade båda dessa semester så det blev en tredje person, även denna helt ny för mig.

Det intressanta är att de gör lite olika även om jag har bokat samma behandling, vilket nog är nyttigt att uppleva.
När jag sedan tänkte bakåt så var det några även tidigare år som inte heller hade likadant.
Ska nog göra en utvärdering och bestämma vem jag återvänder till nästa gång.

Era erfarenheter?
 
Går tyvärr på massage för sällan.
Men när jag väl går så får jag på thaimassage hos en kvinna som är jätteduktig :) jag gråter nästan för att det gör så ont...
 
Vi har friskvårdspengar från jobbet så jag utnyttjar dem på bla massage.

Det har vi också. Men har tyvärr slösat upp allt.
Jag skulle hursomhelst gå till samma, så länge jag var nöjd. Tänker att dom lär känna ens kropp?
 
😮Tror inte jag känner någon som regelbundet - om ens någonsin - går på massage?

Det närmaste jag kommer är den lymfterapi jag får mot mina ödem.
 
Innan pestens tid så kunde vi boka massage på jobbet 2 ggr/v varav den ena tiden med en kiropraktor som löneförmån.
Även om alla som masserade hade likvärdig eller rent av samma utbildning så varierar utförandet lite från person till person. Jag har nog träffat åtminstone 10 olika personer från den firman under mina år på denna arbetsplats.
Och jag har gillat några bättre och då prioriterat att boka tid för dessa personer.
 
Innan pestens tid så kunde vi boka massage på jobbet 2 ggr/v varav den ena tiden med en kiropraktor som löneförmån.
Även om alla som masserade hade likvärdig eller rent av samma utbildning så varierar utförandet lite från person till person. Jag har nog träffat åtminstone 10 olika personer från den firman under mina år på denna arbetsplats.
Och jag har gillat några bättre och då prioriterat att boka tid för dessa personer.
Hade jag haft sådan möjlighet genom jobbet så hade jag lätt(!) bokat två pass varje vecka och aldrig bytt jobb :angel:
 
Jag har bara gått till massör en gång, tyvärr. Jag älskar att få massage. Däremot så har en vän gått kurs i massage och då tränat på mig, och rent allmänt lånar jag gärna ut mig till vänner och bekanta som vill testa att massera någon :p Hade tid och pengar funnits så hade jag försökt gå regelbundet och då till en början testat några olika och sedan fortsatt gå till den som verkat bäst.
 
Jag går regelbundet var 3:e vecka till en och samma massör. Har gått till samma i snart 7 år. 😯 Har testat andra också, men tycker ingen kommer upp till samma nivå som henom. Under semestern i år fick jag möjlighet att testa en ny förmåga och denne använde lite mer akupressur än rent knådande och jag fick stretchövningar att göra hemma i läxa. Kändes jättebra för mina trötta axlar och nacke, så nu får jag försöka mixa mina två favoritmassörer framöver. 😁
 
Brukar ni variera vilken massör ni går hos?
Under åren har det blivit besök hos några olika, beroende på var jag har jobbat.

I år gick jag till den vanliga, men vid nästa tillfälle - i sommar- hade hon semester så jag tog en helt ny.
Vid gången därpå så hade båda dessa semester så det blev en tredje person, även denna helt ny för mig.

Det intressanta är att de gör lite olika även om jag har bokat samma behandling, vilket nog är nyttigt att uppleva.
När jag sedan tänkte bakåt så var det några även tidigare år som inte heller hade likadant.
Ska nog göra en utvärdering och bestämma vem jag återvänder till nästa gång.

Era erfarenheter?
Friskvårdspengen går till massage, varenda krona. Har bara varit en gång sedan pandemins start så årets kassa är oanvänd…

Jag har varit hos många olika och oftast blir det bara en gång, förutom hos de få man fastnar för. Gillar inte alls att bli misshandlad mot betalning, utan det ska vara en ganska mjuk behandling som ger total avslappning. Ett minne av en ”kroppsterapi” är att jag inte kunde andas under 30 sekunder men det var ganska skönt med tanke på smärtan som åsamkats innan….. No more och behandlaren gick i konkurs ganska snart därefter. Tänker att de få som överlevde inte gärna kom tillbaka, så det var nog svårt med återkommande kunder.
 
Har varit på massage 3 ggr i mitt liv och alla nu under våren, pga att jag fick så ont i ryggen. Har gått till samma varje gång, det är en jag känner privat sedan innan, och jag skulle aldrig gå till nån annan. Det var tillräckligt jobbigt att ha nån som tar i en. Skulle säkert behöva gå nu med men är i en period när jag verkligen inte tål att nån rör i mig öht, så det får vara. Jag skulle aldrig drömma om att byta bara för att, ser inte tjusningen i att olika okända ska röra i mig. För mig är det ungefär lika kul som att gå till gyn :o
 
Vi har också det som förmån på jobbet, dock är det vanlig tidsbokning som gäller. Ibland får man vänta några veckor på tid, ibland får man tid samma vecka. Vi betalar 50kr för 30 min (utanför arbetstid). Borde gå betydligt oftare än vad jag gör!
Båda de som masserar på jobbet är duktiga, så det spelar ingen roll vem jag bokar hos.
 
Brukar ni variera vilken massör ni går hos?
Under åren har det blivit besök hos några olika, beroende på var jag har jobbat.

I år gick jag till den vanliga, men vid nästa tillfälle - i sommar- hade hon semester så jag tog en helt ny.
Vid gången därpå så hade båda dessa semester så det blev en tredje person, även denna helt ny för mig.

Det intressanta är att de gör lite olika även om jag har bokat samma behandling, vilket nog är nyttigt att uppleva.
När jag sedan tänkte bakåt så var det några även tidigare år som inte heller hade likadant.
Ska nog göra en utvärdering och bestämma vem jag återvänder till nästa gång.

Era erfarenheter?
Förutom olika skolor/inriktningar etc så har ju folk mer och mindre feeling.

Jag går numer inte på massage IOM att sambo är kiro och jag då inte behöver massage direkt och han kan ju detmed.
Men har gått en del förr. Sist ville jag ge mig själv en avstressande stund. Människan som masserade hade noll feeling. Där jag då hade spänningar masserade hon tex rätt över muskelfibrerna HÅRT. Jag tänkte att det kanske var jag som var kinkig och att det kanske blir bättre om någon dag. Men nej, det svullnade upp och var varmt i någon vecka.
Jag tänkte innan det att ”så jävla svårt är det väl inte med sån mysmassage”. Det är ju annat om jag bokar en mer behandlande inriktning.

När jag bodde i Sthlm hade jag en jätteduktig kvinna i grannkvarteret som jag gick till ibland. Ibland bokade jag dubbel tid och gick sen hem och sov under stressiga perioder. Hon var så bra och det var perfekt avstånd. Så då gick jag bara till henne.

Med de kiropraktorer jag gick till då varvade jag mellan främst 2 beroende på vem som hade tid. Man märkte att någon var bättre på en viss grej än de andra. Men alla var ju klart godkända på rubbet.
Lite så tänker jag på massör med. De måste ha en garanterad lägsta nivå som är bra. Om de sedan har olika extra kunskaper etc så kan man ju gå till den man antingen får tid hos eller som är bäst på just det problem man har där och då. Det kan ju skifta.
 
Har gått på massage senaste 1-2åren, första gången gick jag dit spontant för skuldran/ryggen hade låst sig så jag kunde knappt andas, dom fick hjälpa mig att få av mig jackan till o med och sedan gick jag ut därifrån och var 90% bättre. Där har jag fortsatt gå regelbundet och dom har gjort underverk med min rygg, otroligt bra, förstår inte hur jag har stått ut med många års värk tidigare. (Thaimassage)
 
Jag alskar att prova olika. Just nar jag ligger dar har jag ibland kanslan av att just DEN HAR personen ar BAST i varlden. Formodligen for att jag njuter helt och hallet. VId narmare eftertanke ar det ofta en ganska skev bild ... men jag gillar att prova olika.
Jag brukar ga nagon gang i manaden. Under pandemin har det bara blivit en gang :cautious: och jag vantar nog lite till innan jag satter fart igen.
 
Jag bokar massage ibland om jag får för mig att jag måste utnyttja friskvårdsbidraget, har då blivit olika varje gång..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
528
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 929
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 787
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 523
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp