lil-sis

Trådstartare
För två veckor sedan hade jag fem undulater.

Nu har jag EN.

En har iofs varit lite krasslig så det var väl kanske inte så oväntat och en var hur gammal som helst så det var inte heller så konstigt.

Men nu har två st dött under dagen som var pigga och glada igår...

Måste sanera buren iaf och sen fundera på vad jag ska göra med den som är kvar. Skaffa kompis?
 
Självklart ska du skaffa en kompis alternativ ge bort den till någon som redan har undulat.
 
Ah ger bort gör jag inte, en av mina uppfödningar. Det jag funderade på var hur länge jag ska vänta med att köpa kompis. Ragnar kan bo bredvid nymfkakaduorna så länge.

Det vore synd om hon trillade av pinn i övermorgon och så har jag köpt en ny rädd stackare och så ja...

Usch!
 
Ingen risk, de AVSKYR undulaterna och Ragnar (som faktiskt är en hon) har bur-arrest. Bor i voljär så det är inte synd om henne ur den synpunkten iaf.

Ska börja fundera på var jag ska ta ny pippi ifrån i så fall. De från djuraffären är hemskt trista :( Får kolla lite annonser och se, nästan alla mina var sådana som folk inte kunde ha kvar själva. Utom albinon som kommer från djuraffär och Ragnar och Gunnar som jag fött upp själv.
 
Vadå trista :eek:
Min mamma köpte två undulater från djuraffär för några dagar sen. Skitsnygga.
Speciellt blondie, vit med gult på huvud och vingar :)
 
Sedan så får man inte glömma att man inte ska gå på utseendet ;)
 
Den som är kvar är skäck i grönt och gult :D

Kvittrar och skuttar men har inte ätit ännu idag´, iofs flyttade vi ju på buren så Ragnar är väl lite stressad *tro*.

Är Ragnar okej efter helgen börjar jag leta kamrat/er. (Har man en voljär så har man...)
 
Om du vill skaffa dig en ny...
Så har jag en svartögd gul (klargul) hona som jag ville ha till avel men hanen gillar henne inte (bryr sig bara om spegeln) hon är inte tam men ger nog jättefina ungar!
 
Lite långt att åka kanske :crazy: Nog för att ponnyn fick åka från Göteborg men de känns lite tåligare :cool:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Har två kattfarbröder (12 och 9 år) som är bästisar. Den äldre levde själv tills vi skaffade den yngre och det höjde hans livskvalitet...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp