Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Massera med liniment

Zolimita

Trådstartare
Tänkte att min äldre dam ska få bli lite bortskämd och få benen masserade med liniment efter ridturerna.Kan det vara bra eller är det att kasta bort pengar i onödan? Ska kanske också tillägga att hon har fina ben och rids endast lätt arbete.Vill ju att hon ska få fortsätta vara pigg och fräsch länge. :)

B

Butterfly

Tjae..Om du rider hårt kan du juh massera in lite liniment, eller om du vill kyla ner benen i vatten bara?
Jag använder bara liniment vid hård ansträngning och försöker hellre kyla benen med vatten då jag ridit. Funkar bäst på min pålle. Rädd för blistringsskador också då han har lite sånt sedan han var travhäst. :(

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6502 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
365
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 068
Hästvård Hej! Mitt sto har sedan Agu-19 haft problem med återkommande låsningar och röngades i ryggen UA okt-19, efter det behandlades hon av ET...
Svar
1
· Visningar
246
Hästvård Ni som tagit bort gamla hästar, när bestämde ni er? Vad var det som fick er att slutgiltigt fatta beslutet? Vad i hästens mående osv...
2
Svar
36
· Visningar
1 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Strandmat
  • Vad gör vi CXXXII
  • Palettblad/Coleus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat