Måste bara fråga..

myfairlady91

Trådstartare
jag funderar på att starta eget företag. En av tjänster som jag tänker erbjuda är att köra folk/hästar till tävlingar etc. Jag undrar vad ni hade varit beredda att betala för en sådan tjänst.. Vad skulle man kunna ta betalt? Använder såklart eget transportmedel..
 
Svårt att säga vad du skulle kunna ta. Du får ju tänka på att stanna eh hel dag kanske på en tävling om du oxå sla sjuts hem hästen? Själv så transporterar jag hästen själv till tävling.
 
måste du inte ha någon form av transportfirma för det??
 
Jag tror det är en "orimlig" tjänst, tyvärr. Om du ska kunna ta betalt per timme (inte svart!) + bensin + ersättning för utrustning/slitage, så rusar kostnaden snabbt upp i tusenlappar!
 
Vad ar eget transportmedel och hur manga hastar kan du ta med? hur langt ar du villig att kora? Har du forsakring ifall nagonting skulle handa?

Jag har massor med fragor. Jag tror dock inte att du far nagra stammisar, utan det blir val mest folk vars transport fatt punktering pa morgonen av tavlingen...eller vars bil inte startade.
Jag skulle aldrig betala mer an 300:- for att aka till och fran en tavling, med 1 hast i karran.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 911
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
575
Senast: valy
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 403
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 168
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp