Bukefalos 28 år!

Måste bara kolla

T

Tican

att min utrustning funkar på tävling också. :p Tar med det jag skulle kunna tänka mig att det finns nån konstig regel om.

Gummityglar
Tvådelat eggbett, bridongmodell egentligen (små ringar är ju klart snyggast :cool:)
Olympic-stigbyglar. Antiontiknäna-stigbyglar. Ni vet säkert. Med grått gummi som stötdämpar.

Rutig skjorta, biege, brun, vit å ljusblå-rutig eller nåt. Med vit eller rutig krage. (Men själv föredrar jag att inte se ut som en präst.)
Hur är det? Får man ha alla färger på ridbyxor? Ljusare än kavajen?
Skor + stövelskaft, MH, svarta. Man får iaf tävla hoppning i.

Än så länge är det lokala LB å LC som gäller. :p

Och, hur tycker ni man ska ha håret, som är axellångt?
 
Gummityglar får man iallafall inte ha. De ska vara helt i läder, alternativt vävribbtyglar. Vet inte riktigt vilka stigbyglar du menar...
 
som sagt, gummityglar får du inte ha.
Tror du får ha skor+skaft i de klasserna men jag är inte helt 100.
Tränsbett ska det vara......

En knut är snyggast i håret. Räcker ju med en större snodd då :idea: :D
 
Jag har tävlat dressyr med gummityglar flera gånger, dock inte såna där läskigt tjocka, utan såna som ser ut som vavribbtyglar fast med invävda gummitrådar. Ingen som har klagat på det. Fast det var några år sen, kanske nytt i TR?
 
kan inte förbudet mot gummityglar helt enkelt bero på att man får bättre grepp av dom?
man fårju inte ha ett skarpt bett i lätta klasser, så orsaken kanske är att ingen ska ha gummityglar och på så sätt få nån sorts hjälp av det? :confused:

ingen aning iofs, men så har jag alltid trott.
 
Man får ha med invävt gummi eller gummi på den ena sidan. Men inte vanliga gummityglar. Kanske för att det är så fult? :angel:
 
anne1 och Centaur:

Nej, man får inte ha med invävt gummi heller. Det står HELT i läder i TR, och det är det som gäller. Jag har också tävlat med såna där med invävt gummi, smusslade alltid med det. Hade lädertyglar på prisutdelning osv, men domara har varnat mig, och jag tycker det är för riskabelt. Men prova kan man ju göra! :smirk:
 
pga att känsligheten minskar och man bli omedvetet stummare i handen :)
Plus att man får bättre grepp vilket gör att man kan ta i mer utan att det syns..Och man ska ju inte rida tygelridning.Meningen är ju att det ska vara lätt och fint i framändan och då lär man då inte behöva gummityglar för bättre fäste :angel:
 
jag menar att man får ha vävribbtyglar också..(se nästa mening..) eftersom halva är i läder o andra halvan vävd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp