Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Måste bara påpeka!!

P

Pellis

Föredrar att rida i "mamelucker" :D, alltså trosor som har lite ben. Men ibland när jag rider efter jobbet så händer det alltför ofta att jag glömmer att ta med trosor så då blir det till att rida i string. Det går ju men jag får alltid känslan av att de har limmats fast där nere efteråt.. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Fast om de hör hemma på Hööks kan ju diskuteras.

F

flygare

haha :rofl:jag har glömt att byta efter skolan när man är stressad : :Dtyp på hopp lektionerna...väldigt pinsamt att förklara varför man har så svårt att konsentrera sej.. :angel:

Lovisaleonora

Moderator
Rider alltid i string, men undviker H&M´s billiga spetsstring. Spetsen känns som hårdplast och gör jättefina ridsår med följd att man får operera ut trosorna ur såren efter ridturen. Har en gång skrittat ut 2,5 timmar i dylika trosor. Tror det tog 10 dagar innan jag kunde gå normalt...

K

kjelin01

jag har inde det problemet, då jag i 99% av tiden använder vanliga trosor. De är ju mycket skönare...

M

MaLu

Jag rider också alltid i string. Det är ju mycket bekvämare! Då är det ju inget som kan komma fel, sitter där de ska. Stringen ska ju vara "inne" men hur skönt är det med ett par vanliga trosor som kommer snett?! Haha :o :D

malu

Rider iprincip alltid i string. Det är betydligt behagligare att dom redan sitter i arslet än att vanliga trosor ska hålla på o "åka in"

Rider iprincip alltid i string. Det är betydligt behagligare att dom redan sitter i arslet än att vanliga trosor ska hålla på o "åka in"

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6441 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Välkänd tränare/utbildare inom häst, har egen verksamhet, erbjuder träningar, läger, inridning m.m. Inget ont om just det men...
Svar
9
· Visningar
1 206
Ridning Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte...
Svar
1
· Visningar
796
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
1 660
Träning Jag har en kluring jag inte vet vad det beror på. 5 årig kallblodstravare, riden sedan augusti förra året. Genomgången av både...
Svar
6
· Visningar
406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Inflammation i kotleder och hovleder?
  • Föl 2021

Omröstningar